Direktlänk till inlägg 26 december 2010

2.5 poäng ifrån!

Av Annika - 26 december 2010 10:12

Med kaffe i termos, vaccinationspapper och medlemskort i högsta hugg så gav jag mig iväg mot Kungsbacka och Lerkils ridhus i morse 06.30 Var framme 2 minuter innan 7 och drog startnummer 11. Av 11. -13 grader ute, så det gällde att hålla igång. Varmkörde faktiskt bilen några gånger medan vi väntade. Det blir ju fort kallt för hunden, även om jag hade lagt dubbla dynor inne i buren och en matta ovanpå.


Platsliggandet gick strålande. Ett litet pip kom det. Jag hade fullt upp att hålla mig ifrån att fnissa högljutt över boxern som låg bredvid Tarzan. Han hade siktet inställt på en stor hästskit som låg ett par meter snett framför. Har nog aldrig sett en boxer försöka åla sig tidigare. 10:a fick vi på platsliggandet - den enda 10:an i den gruppen för övrigt. 9:a på tandvisningen då han reste sig från sittande.


I övrigt var hunden rätt okoncentrerad idag. En bidragande orsak var att underlaget hade flitig förekomst av små hästlämningar här och där. Det blev en 5:a på linförigheten, hade verkligen inte med honom alls där inne. Uanför hade det gått jättebra. 8 på läggandet. Dubbelkommando. 8 på inkallningen, fick gen honom två kommandon när han kom in, för han satte sig inte. Lite synd, för farten var fin hela vägen in. Ställandet: 8.5 Dubbelkommando har jag fått, misstänker att jag gjort något med handen. Någon halvhalt kom jag nog knappast ihåg. 7 på apporteringen. Det var bra snällt... Han släppte apporten strax innan jag skulle ta den igen. 9 hopp över hinder. Det såg riktigt bra ut, ingen kommentar i protokollet, men han gjorde en piruett när han kom in och satte sig. 8 på helhetsintrycket och det berodde på velandet under linförigheten.


157.5 poäng skrapade vi ihop och därmed blev det ett andra pris. Vi fick med oss en glas-sejdel hem också eftersom vi placerade oss trots allt på andra plats! Men det är liiiite surt på de där 2.5 poängen som var kvar till förstapriset.   Hade linförigheten inte gått så illa som den gjorde så...


Nåväl, det är bara på ett igen. Nästa tävling är inplanerad till den 15:e januari på Orust. Men innan dess är det vänstervarv på MyDog som gäller!


//Annika

 
 
Ingen bild

Leone

26 december 2010 11:14

GRATTIS!! superpoäng att starta upp med!! Nästa gång sitter 1:a priset. ÅH nu blev ju jag taggad..

Annika

26 december 2010 11:50

Ja, det finns ju en tävling i anslutning till att ni är nere i mars... ;-)

 
Anette och Olle

Anette och Olle

26 december 2010 12:09

Vilka fina poäng! Nästa gång får ni 1:a priset.
Olle hälsar att han blev sporrad nu och kommer nog att försöka utmana pappa Tarzan i vår.

http://ollepojken.blogg.se

 
Sussi

Sussi

26 december 2010 16:06

Grattis! Nästa gång tar ni det! Härligt att pappa svart inspirerar barnen... det ser jag fram emot!

http://www.forsfararens.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 1 april 2017 12:38


Frosten är ut marken och tack vare en mild vinter så har det gått att gräva redan i ett par veckor.   Förra helgen roade jag mig med att ta upp en av de gamla odlingslådorna uppe på terrassen vid växthuset. Den har de börjat murkna. Där har jag n...

Av Annika - 2 januari 2017 14:47

Så vad ska man hitta på 2017 då?   Förhoppningen är att jag ska hitta tillräckligt med tid åt att ta vid spårträningen på allvar så att jag kan starta Ginny i spåret. Yzma ska starta sin första "riktiga" lydnadstävling i januari. Har inga förhopp...

Av Annika - 28 december 2016 09:38

Tiden går bevisligen fort. Trots att vi inte haft några valpar den här hösten så har det uppenbarligen rasslar förbi. Sommarsemestern avlöpte väl. Trots en del missöden med husvagnen. Körförbud, elfel, ombesiktning o en kyl som ena stunden funger...

Av Annika - 25 juli 2016 19:38

Jag hann förstås jubla lite för fort över kylskåpet igår kväll. När jag fått kylen tillbaka på sin plats o ännu senare gick ner för att kolla så att den fungerade: så gjorde den givetvis inte det. Vad #svordom liksom! Så jag kopplade ur gasol och el ...

Av Annika - 24 juli 2016 20:40


I torsdags kom ytterligare en riddare till undsättning. Den här gången i en svart kinesisk jeep. Be mig inte stava till namnet för det kommer inte att bli rätt. Men med Anders hjälp så fick vi igång bromsljusen och händig som han är fixade han även d...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards