Alla inlägg under februari 2010

Av Annika - 28 februari 2010 23:03

Det var ju så här att Lelle skall vara kvar i Stockholm en helg, när han är där och jobbar. Tanken var att vi skulle gjort en sk omvänd hemresa så att jag kunde åkt upp till honom istället. Men då försvarsmakten tycks ändrat sina regler så gick inte det den här gången. Istället fick jag inse att jag blir kvar hemma. Trots att jag hade så sett fram emot att få se de små hos Sussi på Forsfararens. Nåväl, shit happends. Man kan inte få allt här i livet.


Men det kan man tydligen!! När man har så otroligt underbara vänner som vi har! De har nämligen skramlat i sina bössor för att få mig att åka upp till dem! Jag blev så rörd och glad att jag kunde inte annat än börja störtlipa!! Vad skulle jag annars göra?? Så idag har jag beställt tågbiljetter till Stockholm, så att jag kan få kika på de små, förhoppningsvis få träffa några av de nya mattarna och umgås med de människor som är bland de härligaste människor jag vet.


Tack för att ni finns!


//Annika

Av Annika - 28 februari 2010 21:52

Så här såg det ut i lilla rummet kl 17.

 

Gipsväggar och spångolv


Så här såg det ut 4 timmar senare.

 

Skeppsgolv i gråbetsad ek


Tyvärr syns inte den svarta noten mellan bräderna på bilden. Men det är sjukt snyggt. Den gröna rullen är stegdämparen jag lagt under. Jag har väldigt positiva erfarenheter av att använda en tjockare stegdämpare än den vanliga vita foamen. Det blir något dyrare, men det är verkligen värt det! Det häftigaste med vårt golv är dessutom att det är stryktålig laminat! Det syns inte. Så hela bottenvåningen skall få samma golv rätt över - förrutom badrummet då.


Det är verkligen sjukt enkelt att lägga clic-golv! Långt mycket enklare än att koppla in kranar och avlopp. Så har arbetsfördelningen sett ut idag nämligen. Jag har lagt golv, Lelle har svurit över trilskande rör. Jag är klar, det är inte han. Även om det inte är mycket kvar. Pudelbadet är på plats, med inkopplat avlopp. Kran och dusch är oxå på plast. Slangarna vi köpt var dock för korta så dem får jag åka och byta i veckan. Toaletten är inkopplat, men inte slutligt förankrad. Handfatet är på plats och rören och avloppet inkopplat, men slangarna har vridit sig så det kommer bara yttepyttelite vatten. Men vad gör väl det. Det går framåt. Nu ger vi oss för den här helgen. Veckan skall ägnas åt arbete i första hand. Lelle skall till Stockholm. Själv skall jag försöka få till att röja här en smula i veckan, så att Leone och Monica får plats ihop med hela sin flock till helgen. För nästa helg är det utställningsdags igen!


//Annika

Av Annika - 28 februari 2010 10:01

Jag ser att den senaste tidens bloggande verkligen har inriktat sig på hundarna. Men man kan inte låta bli när det nu dimper ner så många svarta krulltottar som bär på vår stolthets gener.


Ifrån Skogås - Forsfararens kennel - har jag fått bilder på 2 v gamla bäbisar. De har precis öppnat sina ögon, även om de på bilderna blundar. Tyckte väl att det var lite väl ljust att bli fotograferad.


Den stora tiken


Den stroa hanen


Den lilla tiken


Den lilla hanen

  Hela familjen samlad vid matbordet...


Spontant tittar jag på valparnas hakor. Hoppas de blir lika stadiga som de ser ut att kunna bli...


//Annika

Av Annika - 26 februari 2010 15:23

Fick bilder ifrån Luleå igår.

 


 



Kan inte sluta att fascineras över hur SMÅ de där öronen är!   


//Annika

Av Annika - 25 februari 2010 07:30

Halv två i natt kopplade vi ner anslutningen mot Luleå och gick och la oss. Då hade Nova fått två döttrar och en son och lugnat sig betydligt. Anna bestämde sig för att ta henne för en snabbkiss innan hon skulle få vila för natten. 01:41 kommer ett SMS; Det kommer en till! Det gjorde det. Ett par krystningar senare tittade det ut en flicka till! Hon vägde 257 g och var minst lika ettrig på livet som sina syskon.   


Grattis Anna till en guld-kull, vad annat kan man säga med den könsfördelningen och att de små passade på att trilla ut samtidigt som vi fick nytt svesnk OS-guld. Tusen tack för att vi fick möjligheten att följa valpningen! Det var fantastiskt roligt.


Summerat så har Tarzan numera 7 söner och 8 döttrar. Jag ser så fram emota att om åtta veckor få kliva på planet till Luleå för att hämta hem vår flicka.


//Annika

Av Annika - 24 februari 2010 23:57

Kan avslöja att lycka och jubel utbröt här hemma för ett par minuter sedan. Nova födde tik nummer två uppe i Luleå och vi hade förmånen att få följa förlossningen via webcam!   


Första tiken föddes kl 21:25 - hon vägde 218 g.

Andra valpen 22:50 var en hane - 255 g.

Och nu 23:55 har då tik nr 2 kommit - 221 g.


//Annika

Av Annika - 24 februari 2010 16:53

Novas förlossning har börjat närma sig i Luleå. Hennes temp har varit nere och vänt och slemproppen har gått. Hon har bökat hela natten, så de små kommer nog ikväll/natt! Behöver vi intyga att vi väntar spänt??


//Annika

Av Annika - 23 februari 2010 06:14

Igår morse när jag och Leia åkte hörde vi ett knäppande och knakande i altantaket. Träbjälkarna bågnade. Taket har börjat så smått ge efter för snötyngden. Som tur var så var Lelle ledig och kunde ge sig på att skotta. Tre timmar tog det för honom att sopa bort det värsta. Till helgen spår de mildväder. Regn eller blötsnö. Då kommer snömängderna ifrån hustaket att kana ner. Måtte altanen hålla...


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards