Alla inlägg under mars 2015

Av Annika - 26 mars 2015 11:26

Insåg häromdagen att det bara är två månader kvar. Om drygt två månader tar min lilla tös studenten. Man blir så rörd att man blir tårögd och stolt så man spricker. Studentmössan är beställd. Datum klart.  Partytält till trädgården fixade. Balen mer eller mindre bokad. Balklänning... ja den skall mamman givetvis sy. Något annat hade varit otänkbart. Så vi satte oss ner på ett fik för ett antal veckor sedan och käkade brunch ihop och skissade ihop lite tankar. Sedan begav vi oss till Gårda Textil. Vi kom ut därfrån någon timme senare och många hundralappar fattigare. Med oss hade vi en mörkröd crepe-satin av siden i en helt ljuvlig kvalitet och en broderad sidendupion.

 

Livet skall sys som korsett av den broderade dupionen som går i en grå-grön ton med broderade blommor i röd-blått och gröna blad. Snörning bak och planchett fram. Kjolen skall sys i en sjöjungfrumodell med slits. Skor... vet jag inget om än alls. Hon har i och för sig ett par asläckra svarta babydoll-stiletter som kan bli helt perfekta.


Håret skall sättas upp i en svinrygg är det tänkt och ev kommer det att dekoreras med gröna blad för att ta upp färgen ur livet. Leias hår är numera mörkrött och tvinnat i dreads så det kommer att bli sjukt häftigt!!

 

Åh, jag är så avundsjuk! O hon kommer att bli jättefin! Min unge!  


Mat till mottagningen har oxå varit ett ämne som har och kommer att stötas och blötas. Det blir buffé, det är vi överens om och den skall bli vegetarisk. Fisk, ägg och mejeriprodukter kommer att ingå, men det skall finnas även veganska rätter. Det här blir en utmaning för oss. Tanken först var att ta in allt med catering, men kostnaden har visat sig bli ganska diger för det. Beror givetvis på antalet gäster, men jag vet hur det är med vår familj. Vi är inte få och jag vill att hennes vänner skall känna att de oxå kan komma. Så här kommer mormor och mina mostrar få rycka in. Fast det vet de inte än. Tror jag. Även om jag misstänker att de anar... :-D Det blir till att börja botanisera bland vegetariska pajer, snittar, sallader och bakverk. Ungen skall firas. Punkt. Det är dop, konfirmation, student, examen och bröllop som ger upphov till kalas och eftersom hon valde bort konfiramtionen så får vi fira lite extra den här gången. Kalas skall det bli om jag har det minsta att säga till om.


Med min vanliga tur så lär jag sitta med ena foten i valplådan samtidigt och kan redan konstatera att det är utställning i dagarna två direkt efter... Hups. Full fart in i kaklet.


//Annika

Av Annika - 26 mars 2015 09:27

Det är inte kokt vad tiden bara går! Det är redan slutet på MARS! Jag har inte hunnit få ett enda frö i jorden för den här säsongen. Förpåsarna står på rad, men det har bara inte hunnits med. Inte ens alliumbollarna hann i jorden innan vintern gjorde sin visit. De har börjat gro i påsen. Får se om de går att peta ner till helgen...


Det här årets valpplaner har tagit allt tid hittills ihop med det nya jobbet. Herregud. Vad tänkte jag när jag bytte jobb...? Jag fattar verkligen inte. Men det är också en erfarenhet. Det i sig har i alla fall fått igång en process i hjärnan om ifall det verkligen är det här jag skall hålla på med. Jag tror inte det. Jag vill öppna hunddagis eller pensionat istället. Säkert inte lättare, men jag slipper känna mig som en åsna mellan 15 hötappar och varken veta in eller ut.


Resten av våren kommer inte att bli mindre hektiskt. På annan dag påsk börjar vi leverera Yzmas valpar och sedan dröjer det inte många veckor förrän nästa kull dimper ner. Jag är utsedd till delegat till klubbens fullmäktige, så där går ytterligare en helg. Vi väntar på Nalas löp och därmed ytterligare en kull.


Jag har i alla fall fått ett litet tillskott i familjen. Hon heter Ginny. Trots alla drömmar om en brun pudel så blev det återigen en svart. Hon är dotter till Yzma och skall bli kvar hemma tills vidare.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Skapa flashcards