Alla inlägg under juni 2015

Av Annika - 21 juni 2015 12:38

Äntligen lite solljus och en stunds värme. Trädgården har börjat blomma. Senare än vanligt men det beror definitivt på den svala våren och försommaren.

Vi har planerat att göra om lite på den övre platån. Odlingsbänkarna skall flyttas från ytan vid fruktträden och upp till den murade platån. Det skall bli något av en köksträdgård. Äntligen. Där skall det få plats ett bord med några stolar oxå så man kan sätta sig och njuta av kvällsljus. Spaljén har redan björnbär men tanken är att utöka den andra sidan med brytbönor. Pergolan skall få fortsätta husera kryddor och jordgubbar sommartid men i odlingslådorna skall vi få till rätt förutsättningar för rabarber och annat lite större ätbart. Vitkål o broccoli tex...

Ytan vid fruktträden skall jämnas till och bli en ren gräsyta. Vi behöver någonstans där vi kan bedriva lite momentträning med hundarna.

Mitt i all har tanken om att flytta till Gotland permanent vaknat igen.

//Annika

Av Annika - 12 juni 2015 14:23

Maj månad var helt sjukt kall och det kändes som att det regnade konstant. Dagen för Leias bal blåste det något vansinnigt, men det var i alla fall uppehåll och till och med sol! Klänningen blev färdig i tid och på baldagen så tog vi oss till Trädgårdsföreningen för att få lite bilder på Leia och hennes baldejt - Tim. Jag hoppas att jag inom kort skall hinna gå igenom de bilder jag tog med min kamera och lägga ut några bättre - men tills dess får ni hålla till godo med en Instagrambild.

 

//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Skapa flashcards