Alla inlägg under januari 2010

Av Annika - 31 januari 2010 16:17

Verkar som att vi börjar få rutin på att fixa isproppar. Värmefläkten kopplades in och ett par timmar senare var vattnet igång igen. Nu hade inte isen hunnit att få fäste ordentligt innan rätt åtgärd sattes in. Då hann inte skadan bli så stor.


TURÅ. Tidig upptäckt - rätt åtgärd.


//Annika

Av Annika - 31 januari 2010 13:28

Jag får rappporter ifrån Lule att det bubblar i Novas mage! Hon har dessutom börjat äta igen så det verkar som att illamåendet hon lidit av under en tid äntligen gett med sig. Kan inte annat säga att den här väntan är olidlig! Beräknad nedkomst är den 26:e februari.


//Annika

Av Annika - 31 januari 2010 12:43

Vattnet har frusit igen....  


//Annika

Av Annika - 30 januari 2010 15:21


Jag har den senaste tiden varit dålig på att rapportera om vad som sker UTANFÖR badrummet. För när jag härjar i badrummet så har Lelle härjat utanför. Det har lett till att det numera ligger ventilerat golv, isolering och spångolv i den del som skall bli Leias rum. 


 



Han har dock legat sjuk i veckan, men nu när han åter är på benen skall han börja snickra upp en mellanvägg in till rummet.


Från början hade vi en tanke att nästa steg skulle vara att riva trappan, så att han fick lagt hela golvet. Men vi beslutade oss för att lägga in en mellanvägg innan dess. Då får vi ett avgränsat sovrum som jag faktiskt kan börja spackla och lägga golv i. Dit kan man sedan flytta in säng och lite annat som behöver mer dammfri miljö, när väl trappan börjar rivas.


//Annika

Av Annika - 30 januari 2010 09:23

I veckan trillade paketet ifrån Odla ner i brevlådan. SJälvklart började det klia i fingrarna... Men jag lyckades bromsa mig själv. Ingen större idé att börja förkultivera när jag inte har något säkert ställe att förvara odlingslådorna. När tvättstugan är klar så har jag dock övervägt att ställa in en lagerhylla där temporärt, med lysrörsbelysning i som jag skall kunna använda som kultiveringshylla för sommarens blommor. Jag har även varit på Plantagen och inhandlat gröna lådor och såjord för att ge dem den bästa starten. På Plantagen hamnade även en del tomatfrön och frön till kronärtskocka i korgen.


 

Bilden är ifrån http://www.ne.se/kronärtskocka


Kronärtskocka ja. Det är ju en rätt lustig växt som jag verkligen blivit förtjust i. Så majestätisk och med sitt dinosaurieliknande utseende förenad med nyttan och smaken. Gör sig fantastiskt fin i trädgårdens olika ytor där man behöver lite höjd, med blommor och buskar, men även som snittblomma i olika arrangemang. Jag är oerhört förtjust i den grå-gröna nästan dimmiga färgen. Den är oslagbar ihop med lila och cerise. Så jag ser fram emot att få placera ett gäng i min egen trädgård.


Min egen trädgård...    


//Annika


Av Annika - 24 januari 2010 10:00

Idag blir det till att få till de sista passbitarna kakel i "tvättstugan". Därefter skall den änden fogas.


Sedan börjar inredandet.   Har införskaffat en bänkskiva på IKEA och en diskho ifrån Jula. Under bänkskivan skall vi få in tvättmaskinen längst till vänster och diskhon skall fällas in så långt till höger som är möjligt. Diskhon är stor nog att få ner en mellanpudel i... Ovanför tvättmaskinen blir det hyllplan som man kan få upp tvättmedel och annat som man behöver. Men även hundschampo, balsam och alla pluto-dukar. Bänskivan gör att man får en arbetsyta på drygt en meter fritt. Har jag riktig tur så får jag även in ett Antonius-stativ innehållande fyra trådlådor, bredvid tvättmaskinen. Kranen till diskhon skall förses med en bidédusch(!). Vips har vi både tvättstuga och hundbad i ett! Med förvaring!


Nog snackat. Dags att börja jobba.


//Annika

Av Annika - 18 januari 2010 15:32

Jag har idag växlat några ord med Sussi på Forsfararens kennel i Skogås. Hon och Yatzzy har varit på ultraljud. Nåväl, inte Sussi lika mycket som Yatzzy. I Yattzys mage simmar i alla fall 5 små Tarzan-yngel!  


Sedan har jag pratat med Mona på Team Modickens och där beter sig fröken Tanja som om hon vore dräktig. Hon har intagit soffan och sover mest.


I Luleå har även Nova tagit på sig en dräktighetskostym. Tissarna har svullnat och fröken har ökat nästan ett kilo i vikt! Tills hon drabbades av graviditetsillamående... nu äter hon knappt något alls...


SÅ se upp världen! Här kommer snart ett helt gäng babianbarn i svart pudelkostym!


//Annika

Av Annika - 18 januari 2010 15:29

...och ur den klev Humle o Dumle. De hade kommit ifrån Skåne med vårt duschhörn!  

Medan Humle o Lelle bar in godset skrev jag på följesedeln Dumle hade till mig. Nu får vi se när tid och ork tillåter installation, men SNART kan vi plocka ner det provisoriska duschdraperiet.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards