Alla inlägg den 29 december 2010

Av Annika - 29 december 2010 09:15

Sällan har väl den gröna tankbilen varit så efterlängtad som idag! Tanken blir tömd!


Nu skall jag få i mig lite frukost och koncentrera mig helhjärtat på mitt jobb.


//Annika

Av Annika - 29 december 2010 08:34

Då är isproppen tinad igen. Det hade frusit ordentligt. På med värmepistolen igen. I med magnesiumflingor och något att peta med. Tog nästan en timme. På med isolering och hinken igen. Måtte det hålla ett par timmar nu!


Jag hittade i frysen innanmätet till en bag-in-box. Jag brukar frysa dem plant med lite vatten i och ha som cold-pacs på sommaren i hundburarna när vi är på utställning och tävling. Värmer man dem i micron måste de ju fungera tvärt om... Nåväl, det är värt att prova. Så nu har jag svept ett värmeomslag runt avluftningsröret, har dragit en handduk runt paketet så att det blir jämnt fördelat och att värmen inte dunstar för fort. Jag hoppas det tinar såpass att isproppen där ger med sig när väl sugbilen kommer. När den nu kommer...


Nu skall jag ägna mig åt mitt arbete en stund, medan jag väntar.


"Le och se glad ut - det kan inte bli värre. Jag log och såg glad ut... det blev värre."


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards