Alla inlägg den 11 december 2010

Av Annika - 11 december 2010 16:23

Det är glashalt ute! Vågar inte ge mig iväg med bilen, så jag tog en snabb vända nere på p-fickan vid brevlådorna. Det gick med nöd och näppe att stappla sig fram utan att halka. Undrar hur det kommer se ut imorgon...


Körde lite platsliggning. Inget vidare. Han har börjat åla sig... ser inte bra ut alls.

Läggande under gång: dubbelkommando var sjätte gång ungefär. Det tar sig.

Ställande under gång: Nu har han börjat lägga sig ner då med...


Står i valet och kvalet inför imorgon. Väger plus och minus.

Plus: erfarenhet

Minus: det kommer inte att gå något vidare

Plus: vi får se det som ett träningstillfälle.

Minus: om något går riktigt fel så riskerar jag att förstöra något.


För i slutänden så vill man ju faktiskt lyckas. När jag idag VET att jag har bekymmer med vissa moment - givetvis sådana moment jag inte haft problem med tidigare - är det verkligen schysst att utsätta sig själv och medtävlande för det? Tänk om han reser sig på platsen. Ett moment jag varit övertygad om att han inte skulle få bekymmer med tidigare. Jag är inte säker på att han ligger kvar längre. Han går ju inte fram till någon annan. Tror jag i alla fall inte. Eller...? Nä, jag vet faktiskt inte. Jag har aldrig väntat för att se efter vad han gör. För när han satt sig upp på träning så har jag ju gått fram och lagt om honom. Jag vet ju inte om han verkligen sitter kvar där, även om jag tror att han skulle det...


Sedan en lite fjuttdetalj. Jag kan inte hitta det neongröna retriverkopplet jag köppt på Paw of Sweden. Tänkte ju att det skulle vara det ultimata att ha på tävling. Men det verkar vara som uppslukat.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards