Alla inlägg under september 2010

Av Annika - 29 september 2010 22:30

Då har vi haft första kurstillfället med hund idag.


Micke har tittat på min linförighet och fria följ. Han har fått ta ner mitt tempo och få mig att trampa runt i vändningarna. Det gav resultat direkt med en mer följsam hund. Vi la in lite backningsträning oxå, för att få honom att börja använda bakbenen mer i vändningarna. Därmed har vi börjat tänka i banor om stegförflyttningar oxå.


Platsliggning med störning har vi kört oxå. Platsliggning är första och sista momentet på varje kusrtillfälle har vi bestämt och idag var Tarz rätt pipig och låg väldigt högt i förväntan. Det är sällan han ljudar så mkt som han gjorde idag. Men jag räknar med att det lägger sig snart. Platsen i slutet var han dock knäpptyst och la ner nosen. Han var rätt trött efter nästan totalt 2 timmars träning.


Vi har idag även påbörjat framförgåendet, lagt ut kamptrasa på targetpinne. Skall börja få ut honom med "sakta" så att jag har det tillgodo i framåtsändandet sedan.


Avslöjade för Micke att jag anmält till LK1, så jag måste få in åtminstone ställandet tills dess. Gärna läggandet oxå... Huvudsaken är väl att vi kommer igång och har ett mål att starta på.


//Annika

Av Annika - 28 september 2010 20:06

Kunde inte motstå. När jag insåg att jag inte skulle hinna lägga något imorgon så kände jag att det fick bli en dryg kvadrat till. Så nu ligger 4,5 kvm klinker. Ser hoppfullt ut att kunna hålla målet.



Visst, det hann bli mörkt... så jag hoppas att det ser rakt ut även i dagsljus. Det är ju det som är lite vanskligt med klinker. Dåligt ljus gör att fogarnas skuggor luras lätt. Det är vansinnigt enkelt att få det snett då. Håll tummarna. Det är ju ett j-vla meck att ta upp det på tordag om det inte skulle vara rakt...


//Annika

Av Annika - 28 september 2010 18:41

Har fått lagt en dryg kvadratmeter till i vardagsrummet. Det blir inte mycket åt gången efter jobbet på veckodagarna eftersom man är så beroende av ljuset. Men lite i taget så.



Imorgon blir det dock inget lagt alls, för imorgon är det dags för appellydnadskurs med Tarzan.   


//Annika

Av Annika - 27 september 2010 18:50

Då har jag ikväll börjat på golvet i vardagsrummet. Har hunnit med två kvm ikväll. Det skall få härda innan jag fortsätter. Det är lättare att fortsätta  när man har något att utgå ifrån. Går undan lite mer då. Förhoppningsvis skall jag kunna foga på söndag.


 

Precis nytagen bild på golvläggningsstarten.


//Annika


Av Annika - 26 september 2010 21:07

Så här kommer en bild på de provlagda plattorna.

 


//Annika

Av Annika - 26 september 2010 20:46

Noterar att förra året just det här datumet brann min symaskin upp! Idag var det skruvdragaren! Vad är det nästa år tro...?   


//Annika

Av Annika - 26 september 2010 20:22

Nu är jag rätt mör! Har fått allt golvgips på plats. Kommer dock att få efterdra alla skruvarna då skruvdragaren var mer än trött det sista. Jag har även med min mors assistans fått hämtat allt klinker. Det var ju lite nervöst där när vi hade lastat bilen och jag började titta närmare på vad man egentligen fick lasta i bilen. 570 kg. Snabbt överslag och vi konstaterade att vi hade 5 kg tillgodo... Nästan hemma började kalkylatorn räkna igen när jag kom på att vi faktiskt hade 22 kvm och inte 20 med oss... Varje kvm väger 18 kg. Jag flinade och sa till mamma att hon får börja banta om hon skall åka med mig och handla golv någon gång igen.   


Har lagt ut en kvadratmeter för att kolla hur det blir och kan bara konstatera att det blir ett jättelyft för hela vardagsrummet! Tyvärr är kameran oxå oladdad så några bilder blir det inte ikväll. Det får bli när jag väl börjar lägga plattorna.


//Annika

Av Annika - 26 september 2010 09:52

Lagen om allts jävlighet. Skruvdragaren har brunnit. Hann knappt få dagens första skiva på plats innan det börjdade ryka ur skruvdragaren... Hade laddat den under natten och har satt den andra att laddas medan jag kör på med den första. 20 skruv.

Nu sitter jag och väntar på att skruvdragare nr 2 skall ladda färdigt. Blir nog att införskaffa en till idag. Har fått lagt en tredjedel i alla fall...


//Annika


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards