Direktlänk till inlägg 22 maj 2016

Sprayfärg

Av Annika - 22 maj 2016 18:45

Det gick inte att demontera de luckorna som öppnas uppåt i husvagnen på något smidigt sätt. Så istället har jag roat mig med att spraymåla dem på plats. Vi hade ju en tanke om att lämna en trären ram runtom men eftersom de inte gick att plocka loss så kom jag inte åt med maskering på något bra sätt, så nu är de utan ram. Det gör att jag får måla över den trärena ramen på de vertikala luckorna också. Men det känns betydligt enklare.

Luckorna tvättades av med rödsprit och grundades med en primer innan jag kunde måla på täckfärgen. Det går åt en del färg när man ska få dem så ljusa som vi vill ha dem, efter att de varit så mörka.

Som synes så har jag satt upp skyddsplast för att inte färgen ska komma överallt. Sprayfärg "dammar" och luktar en hel del så man ska vara nogrann med ventilationen. Öppnade alla fönster som gick att öppna och husvagnsdörren stod på vid gavel. Utrustade mig själv med munfilter och satte i gång.

Grundfärg och täckfärg får nu torka till imorgon då jag ska dra ett varv täckfärg till. Därefter ska skåpstommarna målas med en häftgrund. Det är tack och lov inte samma sorts färg.

//Annika

 
 
Ingen bild

rosi

23 maj 2016 12:28

Hej, jag heter Rosi och jobbar på tv-produktionsbolaget Jarowskij. Just nu säker jag deltagare till ett nytt byggprogram som vi ska spela in under sommaren. Vi söker helt enkelt glada hemmafixare som vill dela med sig till våra tittare av sina olika projekt. Om ni tycker detta låter intressant är det bara att maila mig (rosi.bergman@jarowskij.se) så kan jag berätta mer./ Rosi

Annika

23 maj 2016 17:12

Roligt att våra projekt verkar intressanta, men vår tillvaro är tillräckligt fullbokad så tyvärr finns inte den prioriteringsordningen hos oss.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 1 april 2017 12:38


Frosten är ut marken och tack vare en mild vinter så har det gått att gräva redan i ett par veckor.   Förra helgen roade jag mig med att ta upp en av de gamla odlingslådorna uppe på terrassen vid växthuset. Den har de börjat murkna. Där har jag n...

Av Annika - 2 januari 2017 14:47

Så vad ska man hitta på 2017 då?   Förhoppningen är att jag ska hitta tillräckligt med tid åt att ta vid spårträningen på allvar så att jag kan starta Ginny i spåret. Yzma ska starta sin första "riktiga" lydnadstävling i januari. Har inga förhopp...

Av Annika - 28 december 2016 09:38

Tiden går bevisligen fort. Trots att vi inte haft några valpar den här hösten så har det uppenbarligen rasslar förbi. Sommarsemestern avlöpte väl. Trots en del missöden med husvagnen. Körförbud, elfel, ombesiktning o en kyl som ena stunden funger...

Av Annika - 25 juli 2016 19:38

Jag hann förstås jubla lite för fort över kylskåpet igår kväll. När jag fått kylen tillbaka på sin plats o ännu senare gick ner för att kolla så att den fungerade: så gjorde den givetvis inte det. Vad #svordom liksom! Så jag kopplade ur gasol och el ...

Av Annika - 24 juli 2016 20:40


I torsdags kom ytterligare en riddare till undsättning. Den här gången i en svart kinesisk jeep. Be mig inte stava till namnet för det kommer inte att bli rätt. Men med Anders hjälp så fick vi igång bromsljusen och händig som han är fixade han även d...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards