Alla inlägg den 31 december 2010

Av Annika - 31 december 2010 18:00

Då är det inte många timmar kvar på året. Sitter och inväntar en nyårsgäst. Gårdagen avlöpte inte som tänkt. For runt och letade ved stora delen av kvällen. Till slut hittade jag på Hornbach. När jag kommer hem hittar jag Leone i min soffa!   Jag har plötsligt fått sällskap över nyår! Hon har packat ner en kalkon i väskan, stoppat in 4 hundar i bilen och kört nästan 50 mil för att fira nyår med mig!! Till råga på allt har hon bjudit in fru Dunder att delta! *jubel*


En kvart senare upptäcker jag att vi inte har något vatten. Går ut till tanken. Trycket är i botten. Pumpen startar inte. Det ryker ur den och luktar bränt!    Jag tror jag smäller av. Går över till grannen. Tommy tror att själva pumpen har frusit. Så kupévärmaren startas och två timmar senare går jag ut och provat att starta den och den går igång! Mer jubel!


Till nyårsmiddag har jag kokat ihop en jordärtskockssoppa, Leone håller på och grejar kalkon och Anki skall ha med sig en chokladfudgetårta.


Nu skall jag försöka få undan så vi kan äta här snart.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards