Alla inlägg under augusti 2012

Av Annika - 22 augusti 2012 20:35

...och med det kommer vi förhoppningsvis igång med hundträningarna igen. 


Idag har vi varit på brukshundklubben och tränat... ringträning! Japp. Hade ett gäng klubbkamrater som behövde lite genomgång av regler inför Backamo-utställningen i helgen - den utställning vi för en gång skull hoppat över - och därför fick Nala och Nova följa med. Medan jag hade genomgång och alla fick springa och få lite tips så tränade Anna Nala i att springa fint och stå. Efter att ha kört igenom alla ekipage fick hon träna lite följsamhet med mig och Anna körde lite lydnad med Nova. Nova var nöjd. Syntes lång väg att hon verkligen tycker att det är roligt. Så vi ser fram emot en höst med tätare besök på brukshundklubben än det blivit under det senaste året. Imorgon är det dags för allmän träning på klubben så då tar vi en vända till. Dags att börja göra något med Yzma på allvar tror jag. 


//Annika 

Av Annika - 20 augusti 2012 13:01

Semestern gick i rekordfart. Inget blev som det var tänkt.


Semesterresan till Norrland kändes som ett maratonlopp. En helg på utställning, nästan 400 mil i bil och en lista på folk man skulle träffa och saker som skulle hinnas med - helst utan att någon skulle känna sig förbisedd och bortglömd. Inte lätta att få alla nöjda. Nästa år blir det annorlunda. Den som inte kommer och besöker oss kommer att få känna sig bortglömd och förbisedd hur mycket den vill - det är ett val man gör.


Tack till alla vänner som tagit emot oss med öppna armar och petat i oss fika, kaffe, mat, försett oss med sängplatser. Är glad och tacksam över att ni finns.


Här hemma har vi inte hunnit med något alls av det som var tänkt. Trädgården är uppgrävd och dammen ofärdig. Ogräset frodas och gräset är långt. Vindskivorna är obytta och planteringsbänkarna kvar. Själv får jag bara ångest vid tanken på att ta itu med det. Omgivningens glada tillrop om hur mycket det finns att göra hos och och vad man skulle kunna göra och hur får mig stundtals att kräkas.


Ja, jag har nog en period där jag är grymt less. Tillbaka på jobbet idag. Över 300 mail i inkorgen.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Skapa flashcards