Alla inlägg den 25 december 2010

Av Annika - 25 december 2010 11:21

Julfirandet i år skulle ske hos oss. Jag var ledig både onsdag och trosdag för att i lugn och ro hinna med. När fredagen väl kom så fanns det givetvis saker som inte var klara - men vad f*n, lite skit i hörnena har inte dödat någon i min familj. Men cellofanet var slut och jag behövde hitta en duk till bordet. Så jag åkte till Freeport i Kungsbacka. Hem kom jag med en krockad bil. Det var glashalt i en korsning och när jag bromsade för att lämna företräde, så gled min bil ut i korsningen och tog motpartens bil rätt över bakskärmen. Se där ja. Hade jag inte bekymmer med att få pengarna att räcka innan, så har jag det nu.


Nåväl, julfirandet i sig avlöpte utan fler incidenter. Min bror, en kusin, mamma, min ex-make och min dotter. Maten var god - även om jag hade i alldeles för mycket grädde i grönkålen - och alla var mätta och belåtna. Leia åkte med sin far och jag gick och la mig. I badrummet noterade jag att pumpen stod och gick... Misstankarna om att vattnet frusit besannades idag på morgonen. Pumpen stod fortfarande och gick... Det betyder att det inte kommer upp något vatten.


På med termobyxor, skidjacka, vantar, kängor och med varmluftspistolen i högsta hugg påbörjades operation upptining. Riggade varmluftspistolen mot kopplingarna och satt för säkerhets skull även in en kupévärmare i pumputrymmet. En timme senare har pumpen tystnat. Jag hoppas verkligen det beror på att det nu strömmar vatten in i tanken och inte på att pumpen ha brännt. Men det återstår att se...


Så god jul alla vänner och god fortsättning.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards