Alla inlägg under december 2014

Av Annika - 29 december 2014 10:29

De sista skälvande dagarna på året. Antar att en sammanfattning är på plats o kanske funderingar över vad som komma ska.

En valpkull har vi hunnit med i år och med den nya valpköpare. Fler utställningar än tänk blev det oxå. Men det blir väl så när det går bra antar jag. Mycket vill ha mer.

Trädgården är inte ens halvfärdig - långt ifrån. Husvagnen står där den står. Vet inte riktigt vad jag vill med den , dessutom saknas resurserna. Svärisarna var på besök i somras, för första gången sedan Anna flyttade hit för snart tre år sedan. Det gick som befarat. Jag bytte jobb i höstas och det har varit en omställning långt större än jag trodde. Med det blev det heller inte mycket till semester. Semesterersättningen är nerplöjd i hundar, parningsresa o nödvändigheter. Vintern och mörkret har tärt på humöret och de senaste årens tempo har tagit ut sin rätt.

Jag tror jag står i ett vägskäl. Jag måste vara komma fram till vilken väg jag skall ta och hur jag vill fortsätta leva. Jag vet i alla fall att det inte är så här. Jag blir 43 om ett par dagar och jag vill leva för min skull och känner att människor som inte unnar mig eller vill ta del av det har inte i min tillvaro att göra.

Till sommaren tar Leia studenten. Tre valpkullar är planerade varav den första är på g. Valpar och trädgård kommer att vara vårens tema i alla fall. Det ger mig kanske utrymmet jag behöver för att besluta om nästa steg i tillvaron.

//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Skapa flashcards