Direktlänk till inlägg 23 december 2010

Läggande, ställande och positioner

Av Annika - 23 december 2010 20:21

Snabb vända i ridhuset idag igen. Det blev tyvärr inget mer än en snabb vända. 13 minusgrader och faktumet att min assistens behövdes på jobbet gjorde att ca 20 minuter ägnades åt träning. Det blev inte mer än att jag gick i ett kors och upprepade ställande, läggande och vändningar med positioner. Hunden är rätt taggad. Väldigt på och tjänstvillig. Gränsen är hårfin till att försöka FÖR mycket och då blir det liksom bara snurrigt.


Igår kväll satt jag och kikade på tävlingar. Kan inte annat säga än att jag fått blodad tand igen. Nästa etta är inplanerad till den 15e januari, på Orust. Betalade den igår. Letade efter möjlighet till en etta MELLAN den och nästa i Kungsbacka den 19e februari. Tjörn. Ja, det är ju en möjlighet förstås.


Därefter började jag att titta lite på det kommande året. Jämförde mot utställningsschemat. Jag med flera fullpälsade pudlar är ju galen nog att försöka hålla igång fler aktiviteter samtidigt... Den 27-28e augusti är det återigen dags för Gotland. Det är ju något jag VERKLIGEN försöker prioritera. För jag älskar Gotland och inget ger mig mer frid än att få vara där en vecka. Jag upptäckte att Visby BK faktiskt har en lydnadstävling inplanerad den 26e... Vet ännu inte om det stämmer. Tävlingskalendern har ju haft en del buggar den senaste tiden, men OM det är så, så vore det ju rätt häfftigt! Tills dess skall jag ju ha klart tvåans moment på Tarz och förhoppningsvis ordning på dottern såpass så hon kan starta ettan. I alla fall kan jag drömma om det... nu när jag ser på henne och svär över julgrandekoratioerna som blev slaktade igår morse...


//Annika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 1 april 2017 12:38


Frosten är ut marken och tack vare en mild vinter så har det gått att gräva redan i ett par veckor.   Förra helgen roade jag mig med att ta upp en av de gamla odlingslådorna uppe på terrassen vid växthuset. Den har de börjat murkna. Där har jag n...

Av Annika - 2 januari 2017 14:47

Så vad ska man hitta på 2017 då?   Förhoppningen är att jag ska hitta tillräckligt med tid åt att ta vid spårträningen på allvar så att jag kan starta Ginny i spåret. Yzma ska starta sin första "riktiga" lydnadstävling i januari. Har inga förhopp...

Av Annika - 28 december 2016 09:38

Tiden går bevisligen fort. Trots att vi inte haft några valpar den här hösten så har det uppenbarligen rasslar förbi. Sommarsemestern avlöpte väl. Trots en del missöden med husvagnen. Körförbud, elfel, ombesiktning o en kyl som ena stunden funger...

Av Annika - 25 juli 2016 19:38

Jag hann förstås jubla lite för fort över kylskåpet igår kväll. När jag fått kylen tillbaka på sin plats o ännu senare gick ner för att kolla så att den fungerade: så gjorde den givetvis inte det. Vad #svordom liksom! Så jag kopplade ur gasol och el ...

Av Annika - 24 juli 2016 20:40


I torsdags kom ytterligare en riddare till undsättning. Den här gången i en svart kinesisk jeep. Be mig inte stava till namnet för det kommer inte att bli rätt. Men med Anders hjälp så fick vi igång bromsljusen och händig som han är fixade han även d...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards