Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Annika - 24 augusti 2009 13:22

Då har jag flyttat den sista spirean för den här sommaren. Det var en av giganterna jag inte rådde på själv utan fick ta Lelles muskler till hjälp. De två kvarvarande får vara kvar till våren. Däremot tog jag mig tid att gräva upp dem jag redan grävt ner och flytta om dem. Gör man inte rätt direkt får man ju göra om... Så nu finns spireorna där de skall, bladverket har börjat anta en lila/röd/brandgul ton mixad med det gröna och jag blir mer och mer förtjust i dem faktiskt. De kommer att rama in gräsplätten framför altan alldeles ypperligt.


Nu har jag istället börjat titta på blommorna som växer i bänkarna på framsidan. Kärleksörten åkte upp och landade i en kruka. Där finns även något cerise som påminner om floxen i farmors trädgård. Men de har knappt börjat blomma än. Bladen är mörkt gröna med en purpurton i kanterna, så det kan ju vara en senblommande sort. De skall jag ta upp och sätta i kruka oxå. Jag vill spara dem, men där kan de inte växa. Jag är rädd att jag till våren glömt att de finns där och då far de all världens väg när jag tar bort bänkarna vid entrén. Dessutom lär det dyka upp annat där till våren som måste tas om hand då.


//Annika

Av Annika - 24 augusti 2009 11:00

Helgen tog slut i rasande fart igen.


I fredags hyrde vi släp igen och ägnade kvällen åt att hämta golvisolering och golvspån till badrummet. Vi hämtade upp Ida på stationen på väg hem vid halv åtta.


Upp på lördag morgon halv sju!! Iväg till Kungsbacka Brukshundklubb för mer agilitytävling. Väl där mötte vi upp Idas rums- och träningskamrat Matilda, med mamma och sin shelite Linn. Matilda skulle debutera i hoppklass och agilityklass. Efter en del väntan - i vanlig ordning - så fick vi se Matilda och Linn göra ett kanonlopp - felfritt och sluta på 3:e plats med pinne. Därefter genomförde Ida och Tin sitt lopp, med fem fel och lite tidsfel, men med ännu bättre handling och genomförande än föra helgen. Banan var svår - endast en felfri - gjode att Ida och Tin slutade på 9:e plats av 38 startanden!! Den stora belöningen består dock i att se hur oerhört roligt och vilken fantastisk kontakt de har med varandera ute på banan. Man blir alldeles varm.


Matildas hoppklassdebut följdes av agilitydebut och även där gick de felfritt. En sjundeplacering av 60 startanden resulterade i att hon kom hem med pinne i båda klasserna! Inte illa jobbat för en debut.


När vi kom hem vid lunch packade jag och Ida släpet med skräp och körde till tippen. Sa ju att min semester skulle visa sig vara ett lämpligt tillfälle för att köra skräp. :-/ Lelle tog sig an badrummet. Väggarna är nu helt klara och han städade ur och sprayade mer svampdödande på bottenplattan. Ida badade Tin, så att han är ren och fin inför kommande skolstart.


Söndagens mattskurande har jag redan beskrivit. Lelle har varit och inhandlat förhöjningsringar till golvbrunnarna och primat för att lägga Opti-Vent golv.


På eftermiddagen körde jag Ida och Tin till tåget. Det var en ovanligt pipig Tin, så jag konstaterade att Ida hade lite resfeber. Kvällen ägnade jag åt att tvätta hos mamma. Ida ringde och sa att resan gått bra. Nu var hon pirrig inför inskolningen i stallet.


Helt plötsligt är det måndag igen. *suckar tungt* Sista semesterveckan är inledd.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards