Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Hemma!

Av Annika - 27 april 2010 09:28

Då är vi hemma, liten Yzma och jag. Flygresan gick jättebra! Hon låg på rygg i sin väska och drog timmerstockar större delen av resan. Vaknade en kvart innan landning, protesterade lite över att vara instängd, men fann sig när hon hittade ett tuggben.


Introduktionen med resten av familjen gick bra. Tarzan är lyrisk - går efter henne hela tiden och putsar och puffar på henne. Han är en väldigt rolig lekfarbror. TinTin är tydlig med att visa var gränserna går - man stjäl tex inte tuggben ifrån honom ostraffat, då får man en ordentlig tillsägelse. Yzma tjuter och Vilda kommer till undsättning. Vilda ja... vilken mamma de kommer att bli av henne! Hon låter Yzma dra henne i svansen, tugga på hennes öron, hoppa på henne... men talar oxå om att TUGGBEN - DET är heligt.


Vilda har dessutom haft den goda smaken att hon börjat löpa. TinTin går som ett plåster efter henne redan. Han kommer att få flytta ner i sovrummet där nere om ett par dagar. Han är hopplös när just Vilda löper. Tarz säger inte flaska om saken än. Hna lägger inte energi på sådant i onödan.


Annars har natten gått bra. Liten Yzma fick gå ut o kissa vid fem i morse, när husse åkte till jobbet, Sedan gick vi in o sov några timmar till. Maten äter hon med god aptit. Vilda är inte riktigt van vid att man lämnar maten för att ta ett ärevarv mitt i så hon har fullt sjå med att passa sig för mattes fräsningar när hon försöker tömma resterna. Vadå valpar skall få äta sig mätta?


Tidningar har vi lagt framför dörren - Vilda har hakat på rumsrenhetsträningen. Hon kissar på tidningarna.... Sedan kissar hon över Yzma ute oxå... Så det skall nog bli bra det här. Fast jag vet i sjutton om jag får vila - trodde i min enfald att en vecka semester skulle ge mig lite nya krafter oxå. Inte än på långa vägar så att säga.


//Annika

 
 
Ingen bild

Milla

27 april 2010 21:39

Härligt att det går så bra för er! :)

 
Anette

Anette

29 april 2010 07:23

Ni verkar ha samma typ av valpliv som vi just nu :) Det blir spännande att följa halvsyskonens framfart.

http://ollepojken.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 1 april 2017 12:38


Frosten är ut marken och tack vare en mild vinter så har det gått att gräva redan i ett par veckor.   Förra helgen roade jag mig med att ta upp en av de gamla odlingslådorna uppe på terrassen vid växthuset. Den har de börjat murkna. Där har jag n...

Av Annika - 2 januari 2017 14:47

Så vad ska man hitta på 2017 då?   Förhoppningen är att jag ska hitta tillräckligt med tid åt att ta vid spårträningen på allvar så att jag kan starta Ginny i spåret. Yzma ska starta sin första "riktiga" lydnadstävling i januari. Har inga förhopp...

Av Annika - 28 december 2016 09:38

Tiden går bevisligen fort. Trots att vi inte haft några valpar den här hösten så har det uppenbarligen rasslar förbi. Sommarsemestern avlöpte väl. Trots en del missöden med husvagnen. Körförbud, elfel, ombesiktning o en kyl som ena stunden funger...

Av Annika - 25 juli 2016 19:38

Jag hann förstås jubla lite för fort över kylskåpet igår kväll. När jag fått kylen tillbaka på sin plats o ännu senare gick ner för att kolla så att den fungerade: så gjorde den givetvis inte det. Vad #svordom liksom! Så jag kopplade ur gasol och el ...

Av Annika - 24 juli 2016 20:40


I torsdags kom ytterligare en riddare till undsättning. Den här gången i en svart kinesisk jeep. Be mig inte stava till namnet för det kommer inte att bli rätt. Men med Anders hjälp så fick vi igång bromsljusen och händig som han är fixade han även d...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards