Alla inlägg den 4 april 2010

Av Annika - 4 april 2010 20:14

Idag konstaterade jag att det var ingen större idé att forstsätta beskära och klippa om jag inte kunde få undan det jag redan klippt ner. Det var bara att inse; jag behöver en kompostkvarn. Mängden ris är helt otrolig. Större delen av gräsplätten vid altan vart täckt, liksom ytan under fruktträden, för att inte tala om stigen som löper längs med tomten mot skogen. Så jag släpade med mig Lelle till Bauhaus.


Vi kom ut med en kompostkvarn för 900 kr och en ny skottkärra för ca 500. Hyra av en kompostkvarn hade gått på ca 300 kr för en dag.


Väl hemma skruvade Lelle ihop kompostkvarnen - som för övrigt heter "Hurricane"... (Någon som missat Jeff Dunham?) När den var ihopsatt så satte jag igång. Jag har nu röjt upp stora delar av gräsplätten och ungefär hälften av ytan under fruktträden. Hela stigen mot skogen är fortfarande full. Men det tar sig. Problem uppstod ju i vart jag skulle göra av avfallet. Två säckar hamnade i planteringarna nedanför sutterrängen - där syns de inte alls - och två säckar hamnade runt krusbärsbuskarna på deras nya plats. Där har jag idag även byggt på lite naturmur med stenar jag hittade medan jag grävde ur för en av de nya planteringsbänkarna. Den första fyrkanten är utgrävd.


Imorgon ämnar jag åka ner till ByggMax för att inhandla material till den första odlingsbänken. Skall se om jag kan få med mig några stolpar och en armeringmatta samtidigt så kanske jag kan påbörja staketet.


Lelle har varit på ByggMax i Kungsbacka och köpt fler reglar, vilka nu är på plats. Imorgon skall han isolera klart ytterväggarna.


Jag hade en tanke om att jag skulle hinna ta lite bilder på utvecklingen idag, men det föll i glömska. Får göra ett nytt försök imorgon.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards