Alla inlägg den 17 april 2010

Av Annika - 17 april 2010 12:57

  Nu bryter vi elen, så jag loggar ut nu. Diskmaskinen är klar, jag har dammsugit och torkat av golven. Skall gå ner och börja tömma sovrummet, då det verkar som att det snart anländer en insatsstyrka som skall ta sig an spacklandet i det rummet.


Det blåser rejält - skall bli spännande att se om det mojnat såpass i eftermiddag att det går att grilla. Måste gå ner och rädda de små plantorna som står i blåsten... De klarar nog inte av att härdas så hårt kanske.


Lämnar rapport över arbetets fortsklridande så snart jag är uppkopplad igen.


//Annika

Av Annika - 17 april 2010 11:19

Sitter och väntar på att diskmaskinen skall bli klar. 60 minuter kvar. Det innebär att jag har 1 h på mig att koka kaffe o fylla en termos, koka vatten och fylla en termos, dammsuga, fylla vattendunken och blogga en snabbis. Idag bryts nämligen elen. Så fort diskmaskinen är klar. Eftersom vi har egen brunn kommer även vattnet att strypas.


Lelle skall riva den sista biten av vägg i källarvåningen. Elcentralen måste plockas ner. Sedan skall den nya väggen reglas upp, därefter kommer Tommy-hjälten in och installerar den nya elcentralen. I den sitter även en jordfelsbrytare. Vi åkte runt och köpte komponenter till den nya elcentralen igår - hittade flera på rean, så vi sparade ca 1000 kr mot att köpa en färdigkomponerad. Men kvittona var av någon underlig anledning inte kortare när vi kom ut. Två hallonbuskar gjorde oss sällskap. Kryddor. En zinkhink. Konstigt att man alltid hittar annat att göra av de "insparade" pengarna på...


Hade tänkt ge mig ut i trädgården för att flisa mer grenar. Men det går ju inte. Vi kommer inte att ha någon el.   Så jag får ägna dagen åt att städa - vi skall ha Marita och Tommy med alla barnen på middag ikväll - och åt att gräva upp och flytta på några buskar till.


Nu skall jag ta tag i dammsugaren. Innan elen går.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards