Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Annika - 19 augusti 2009 16:52

Då har IKEA återigen förärats med ett besök. Hittade gardinstänger som kommer att fungera för att lösa problemet på toaletten. Det blir draperi istället för dörrar på väggskåpet. Hittade även offwhite linnetyg för 59:- metern som skall få bli gardin och draperi-dörrar. Så nu skall jag städa i ordning köket, så att jag kan få fram ett bord, för att kunna plocka fram symaskinerna, för att kunna sätta mig och sy...


Hittade  en tofs i tygaffären i mörkrött som numera agerar knopp på vårt "shabby chickade" tvättställsskåp. 


//Annika

Av Annika - 19 augusti 2009 09:06

För att blidka läsarnas önskningar kommer här en bild på det "shabby chickade" skåpet. Den har ännu inte utrustats med knopp, eftersom jag inte ville sätta dit den lama furuknoppen. Istället överväger jag faktiskt att inhandla en röd sidentofs att sätta som knopp. Skåpet kommer att innehålla handdukar och annat som man förhoppningsvis skall ta med rena händer, så jag har därmed övervägt hygienaspekten. Toalettpapper och annat kommer att finnas i skåpet bredvid toastolen på väggen - det jag funderar på att byta ut/åtgärda de tråkiga laminatdörrarna på. Ett annat alternativ är vit porslinsknopp. Men det hänger egentligen lite på vad jag gör med väggskåpet... Några idéer?


Det är alltså ett väggskåp för kök egentligen (baserat på måtten) och inhandlat på IKEA (enligt märkningen på gångjärnen). Det är 70 cm högt och 80 cm brett, utrustat med två hyllplan och två vita dörrar i laminat. Ovanpå har man skruvat ett vitt laminerat hyllplan som toppskiva, så att man kan använda den som avlastningshylla. Den är tråkig. Men praktisk, då förvaringsbehovet finns. Men jag vet inte vad jag skall göra med den. Att köpa nya luckor går på ca 800 kr. Det känns fel, då luckorna kommer att lysa nya. Byta ut luckorna mot "draperi" känns opraktiskt. Men samtidigt är det ett billigt sätta att variera, draperiet går att sy i samma stil som gardinen ovanför och det går ju faktiskt att tvätta. Luckorna är i laminat, vilket gör att det är svårt att få ny färg att fastna - det är inte för intet de är lätta att torka av. Det gör att de inte går att behandla på samma vis som tvättställsskåpet. Så jag har kört fast lite... 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards