Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Annika - 11 augusti 2009 21:01

Så jag tog fram spaden och grävde upp tre spireor till och flyttade på dem.


Vad skall man annars göra? Det finns inte så mycket annat att roa sig med här. Ingen TV (har levt utan nu i en dryg månad och saknar det INTE) och Internet ger begränsad tillfredställelse.


Det börjar ju se skapligt ut och jag tror att jag kommer att lära mig leva även med spireor.


//Annika

Av Annika - 11 augusti 2009 19:44

Då har jag gjort det jag inte skulle göra... jag har börjat frångå idén om att jag skulle begränsa mitt arbete i trädgården till en ruta i taget. Men det uppstår ju ett litet problem när man har en massa man skall ta bort - som sedan skall flyttas till en annan del. Man kan ju liksom inte bara gräva upp det och låta det stå, utan det måste ju komma ner i jorden igen.


Så idag har jag börjat slakta det gula runt gräsplätten söder om altan, för att kunna flytta på spireorna uppifrån platån. Än så länge har jag bara tagit de som är närmast trappen - på kortsidan. Långsidan har jag inte ens drömt om att ge mig på än. 4 överfulla skottkärror körde jag till grovkomposthögen. Gult, gult, gul, gult. Sedan fyllde jag halva skottkärran med kompost och dumpade det i rabatten och grävde ner. Kan inte tänka mig annat än att det krävs lite jordförbättring. Tog fram gräsklipparen och klippet hamnade sedamera i samma rabatt. Har hittills bara hunnit flytta på en spireabuske. Vet inte när jag skall hinna med resten...


Imorgon och på torsdag får vi besök ifrån Dalarna - TinTin främst. Det kommer en liten dam vilken vi hoppas skall bära på nästa hans nästa kull. Fredag kommer jag att tillbringa på Dennis vind, för att röja fram de grejer Ida skall ha med sig till sitt nya boende. Lördag skall vi till Stenungsund - Tin och Ida skall debutera i hoppklass. På söndag går Idas flyttlass till Forshaga. 


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards