Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av Annika - 14 augusti 2009 11:29

Jag har tre jättespireor kvar att flytta. Problemet är att två av dessa är så stora att de inte kommer att få plats där jag från början tänk mig.


Eftersom jag ibland är en anhängare av minsta motståndets lag så har jag givetvis tagit upp de som är lättast först - för att invänta det där infallet av adrenalin som gör att jag till slut sliter upp dem som från böjan trilskats. I det fallet har jag ju börjat i fel ände av rabatten - skulle ju börjat där det var smalast, för att få in de minsta buskarna. Nu kommer det att se helt galet ut om jag trycker ner de stora buskarna där det är minst om plats.


Så jag tog spaden och kaffekoppen och begav mig ut i trädgården på spirea jakt! För är det något jag snappat på en och en halv månad så är det att skiten sprider sig.


Det visade sig att min nuvunna kunskap är helt rätt. Efter att ha lyft lite på grenar här och där så har jag till slut skramlat ihop tillräckligt med små buskar för att fylla ut den sista sträckan ihop med den minsta av de tre kvarvarande.


Det ser en smula lustigt ut att vissa står i full blom, medan andra knappt har knoppar, då de stått i skuggan tidigare. Men det spelar ju egentligen mindre roll. Nästa sommar har de ju samma rytm.


Nu har jag ett annat problem...Var gör jag av de två kvarvarande giganterna?


//Annika

Av Annika - 14 augusti 2009 09:51

Dagen skall ägnas åt vindsröjning; Ida skall försöka få fram de grejer hon skall ha med sig till Forshaga. Soffa, vattenkokare, strykjärn, dammsugare... och allt det andra. Hennes lista börjar bli lång. Sedan skall allt packas. I förrgår när jag pratade med henne så hade hon inte fått ner en enda pryl... hon tyckte jag skulle komma hem och strukturera upp henne. Igår var i alla fall en kartong packad och alla kläderna.I kväll hopps jag att vi får möjligheten att äta middag ihop då även Marcus hittat hit över helgen. :-D


TinTins flickvän visade sig inte parningsvillig än, så hon är kvar hos oss över helgen. Matte fick ta flyget hem utan vovve. 


Lördag är det tävlingsdax, i Stenungsund. Vi skall vara där kl 12, när banvandringen för mediumklass börjar. Först ut är agility och hopp 2, sedan agility och hopp 1. 36 anmälda i samma klass med Ida. Lelle skall ägna lördagen åt badrummet, så jag och Ida åker upp själva. 


På söndag drar flyttlasset till Forshaga. Men de får klara sig utan mig. Jag skall ägna mig åt mig själv efter att ha servat alla andra i snart två veckor. På söndag börjar MIN semester. 


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards