Direktlänk till inlägg 24 augusti 2009

Sista semesterveckan inleds.

Av Annika - 24 augusti 2009 11:00

Helgen tog slut i rasande fart igen.


I fredags hyrde vi släp igen och ägnade kvällen åt att hämta golvisolering och golvspån till badrummet. Vi hämtade upp Ida på stationen på väg hem vid halv åtta.


Upp på lördag morgon halv sju!! Iväg till Kungsbacka Brukshundklubb för mer agilitytävling. Väl där mötte vi upp Idas rums- och träningskamrat Matilda, med mamma och sin shelite Linn. Matilda skulle debutera i hoppklass och agilityklass. Efter en del väntan - i vanlig ordning - så fick vi se Matilda och Linn göra ett kanonlopp - felfritt och sluta på 3:e plats med pinne. Därefter genomförde Ida och Tin sitt lopp, med fem fel och lite tidsfel, men med ännu bättre handling och genomförande än föra helgen. Banan var svår - endast en felfri - gjode att Ida och Tin slutade på 9:e plats av 38 startanden!! Den stora belöningen består dock i att se hur oerhört roligt och vilken fantastisk kontakt de har med varandera ute på banan. Man blir alldeles varm.


Matildas hoppklassdebut följdes av agilitydebut och även där gick de felfritt. En sjundeplacering av 60 startanden resulterade i att hon kom hem med pinne i båda klasserna! Inte illa jobbat för en debut.


När vi kom hem vid lunch packade jag och Ida släpet med skräp och körde till tippen. Sa ju att min semester skulle visa sig vara ett lämpligt tillfälle för att köra skräp. :-/ Lelle tog sig an badrummet. Väggarna är nu helt klara och han städade ur och sprayade mer svampdödande på bottenplattan. Ida badade Tin, så att han är ren och fin inför kommande skolstart.


Söndagens mattskurande har jag redan beskrivit. Lelle har varit och inhandlat förhöjningsringar till golvbrunnarna och primat för att lägga Opti-Vent golv.


På eftermiddagen körde jag Ida och Tin till tåget. Det var en ovanligt pipig Tin, så jag konstaterade att Ida hade lite resfeber. Kvällen ägnade jag åt att tvätta hos mamma. Ida ringde och sa att resan gått bra. Nu var hon pirrig inför inskolningen i stallet.


Helt plötsligt är det måndag igen. *suckar tungt* Sista semesterveckan är inledd.


//Annika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 1 april 2017 12:38


Frosten är ut marken och tack vare en mild vinter så har det gått att gräva redan i ett par veckor.   Förra helgen roade jag mig med att ta upp en av de gamla odlingslådorna uppe på terrassen vid växthuset. Den har de börjat murkna. Där har jag n...

Av Annika - 2 januari 2017 14:47

Så vad ska man hitta på 2017 då?   Förhoppningen är att jag ska hitta tillräckligt med tid åt att ta vid spårträningen på allvar så att jag kan starta Ginny i spåret. Yzma ska starta sin första "riktiga" lydnadstävling i januari. Har inga förhopp...

Av Annika - 28 december 2016 09:38

Tiden går bevisligen fort. Trots att vi inte haft några valpar den här hösten så har det uppenbarligen rasslar förbi. Sommarsemestern avlöpte väl. Trots en del missöden med husvagnen. Körförbud, elfel, ombesiktning o en kyl som ena stunden funger...

Av Annika - 25 juli 2016 19:38

Jag hann förstås jubla lite för fort över kylskåpet igår kväll. När jag fått kylen tillbaka på sin plats o ännu senare gick ner för att kolla så att den fungerade: så gjorde den givetvis inte det. Vad #svordom liksom! Så jag kopplade ur gasol och el ...

Av Annika - 24 juli 2016 20:40


I torsdags kom ytterligare en riddare till undsättning. Den här gången i en svart kinesisk jeep. Be mig inte stava till namnet för det kommer inte att bli rätt. Men med Anders hjälp så fick vi igång bromsljusen och händig som han är fixade han även d...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Skapa flashcards