Alla inlägg den 31 juli 2009

Av Annika - 31 juli 2009 11:27

Jag tröttnade på resten av de vildvuxna buskarna och plockade fram såg och grenkap och ajöss med dem! Två sågades ner helt och en tuktades ordentligt. Vips så tittade växthuset fram ordentligt. Nu är det lite väl tomt framför, men jag får tänka på rosorna som komma skall. Det syns inte riktigt på bilden (den översta) på grund av vinkeln, men det finns nu en tom yta framför växthuset som är nästan två meter i diameter, skulle jag tro. De gamla buskarnas stammar sticker upp en tio cm än så länge. Men man kan ju inte plantera dit det nya förrän man rensat bort det gamla. Det är massor av rensning kvar, men det går sakta men säkert framåt.


Jag har tre spireabuskar, flera funkior och daggkåpa som måste bort/flyttas på. Jag hittade även en stackars vettskrämd ros av okänd sort, vilken behöver få bättre jordmån och näring för att trivas. Den ser ut att vara karminröd alternativt mörkt rosa. Massor med små taggar har den, som sitter svintätt. Det står inte högt i kurs, så den måtte vara fin när den väl blommar. :-D


Tycker det är roligt att jämföra bilderna. Förändringen blir så tydlig då. Tänk vad man kan åstadkomma på tre veckor bara genom att röja!


Jag har hittat en annan underbar rossort jag bara MÅSTE ha där uppe. En Ferdinand Picard.


Den Souvenir de Malmaison jag köpte på Plantagen för några dagar sedan verkar trivas i sin kruka. En gigantisk blomma har slagit ut och sprider den ljuvligaste doft! 


//Annika


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards