Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Annika - 29 juli 2009 13:45

Även på vägen fram till fruktträden och där bärbuskarna har dykt upp ser man lite skillnad. Jag börjar allvarligt överväga att göra mig av helt med krusbären, ingen som vill ha dem? Man får komma och gräva upp dem och ta dem, jag hjälper givetvis till.


Av Annika - 29 juli 2009 13:36

Nog börjar man skönja skillnad! Se bara! Sr ni den vackra muren och ytterligare en nivå av trädgården som dök upp tack vare att buskarna försvann?! Jag tror jag skall göra mig fri från busken till höger i bilden ganska snart också. Undrar om mamma vill komma och fika ikväll tro?



Av Annika - 29 juli 2009 13:27

Sakta men säkert går det och det är ju sjukt mycket kvar men ändå...

Bärbuskarna är ju flyttade.

Den trista syrenen och buskaran uppe på platån fick sätta livet till när min mor belsutade sig för att gå en vända i trädgården med sågen.

Nu har jag även börjat fylla krukor som skall stå längs gången - slipersen och en plattrad skall dock bort och krukorna kommer förmodligen att bli åtminstone i samma material och då troligen i betong. Nu har jag tagit vad som funnits att tillgå. Plantera om får jag göra vartefter jag får in rätt krukor.


Ett par nytillskott har jag i trädgården: en bambu, mer lavendel - som jag redan börjat slakta på sticklingar - och en buskros. Souvenir de Malmaison. Samtliga har fått se sig stationerade i raden av krukor, tills jag slutligt bestämt var de skall få bli hemmastadda. Rosen kommer troligen att få fortsätta bo i kruka, så att den blir lätt att flytta. Den verkar inte så förtjust i vårt blöta väder, så jag vill kunna flytta den till mer skyddat läge ifall det behövs. 


Sedan börjar man ana förändringarna om man jämför med bilder tagna för ett par veckor sedan.


//Annika


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards