Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Annika - 19 juli 2009 10:42

Då kommer här bilder ifrån badrummet. Lelle har hunnit demontera handfat och toastol. Rören är igenpluggade för varje enhet, så att vi inte bryter vattnet till toaletten där uppe. Vi måste ju ha en fungerande toalett under tiden.


När vi var på Hornbach igår köpte vi ett sprinklermunstycke på stativ, vilken skall få tjäna som provisorisk dusch i växthuset! :-D Vad mer behöver man?


Tvättmaskinen och tvättbänken skall efter renoveringen stå utmed kortväggen under det lilla fönstret istället. Jag skall sy ett draperi så att det går att dra för och dölja tvättstugedelen.


Vi flyttar inte på läget för toa och handfat,troligen behåller vi även den gamla toalettstolen, då den fortfarande är fräsch. Duschväggen ersätts av två dörrar i klarglas. Väggen mot bastun kommer att bli i glasbetong. Vi behåller den ursprungliga bastudörren. Bastun kommer att få samma golv- och väggbeklädnad som övriga badrummet. 



Av Annika - 19 juli 2009 09:38

När vi hämtade plattorna till badrummet igår så var jag tvungen att smita in i blomsteraffären bredvid. På ett bord utanför stod några kvarvarande Bougainvilleor till halva priset. 49:50. Jag kunde inte låta bli. Det får bära eller brista.


Jag hörde mig för först hur jag skall övervintra den och floristen rekommenderade mig att plantera den i en stor kruka - vilket varit min tanke - och när vintern kommer lyfta över rot/jordklumpen i en större kruka. Den skall isoleras med folie, halm och bark invändigt först, rotklumpen skall täckas över väl med detsamma och ställas på en väderskyddad plas. Helst skall man dra säckväv över hela alltet och ställa den på isolerat underlag. Det skall jag nog klara. Uterummet är ju inte helt inglasat, men nog skall den kunna ge tillräckligt med väder och vindskydd för en övervintrande Bouganvillea. Får säkert över en snutt isolering från golvet så att man kanske till och med kan bygga en isolerad låda att ställa ner den i över vintern.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards