Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Annika - 13 juli 2009 10:25

...har gått i utställningens tecken främst. Vi har varit i Tvååker och ställt ut TinTin och Vilda i dagarna två. Lelle ställde Vilda - vilket han kommer att få fortsätta göra, då hon går bättre för honom än för mig. Jag ställde TinTin. Inga översvallande resultat, men vi  är mycket nöjda ändå. Vildå åkte till och med hem med en HP-rosett efter lördagen för Tina Permo och vinnande av unghundstikar. Båda fick ettor båda dagarna, så kvalitetsmässigt håller de väl.


Renoveringsmässigt forskrider det. Igår lyckades jag även få fram kameran och fotograferade - nu skall jag bara få med mig kameran till en dator oxå. Sutterängplanet (förrutom badrummet) är tomt från och med idag. Vi kan bara konstatera att det var i grevens tid det revs. Reglarna hade murknat av fukten och för varje sektion som öppnades vällde det fram en fuktig "källardoft". Ingen mögel vad vi kunde skåda i alla fall. Nu skall det städas ordentligt och sedan bestrykas med svampdödande medel. Därefter skall ytterväggarna reglas med stålreglar och få dubbla lager 45-isolering.


En liten överraskning fick vi på vägen. Nämligen konstaterandet av husdjur av mindre önskat slag. De har förmodligen flyttat av allt oväsen, men här gäller att hålla ögonen öppna. I ett av ventliationshålen - vilka inte var tätade alls för övrigt -  så hittade vi ett... blått bärnät!! Och musbajs. Grattis.


I trädgården har jag fått flyttat alla vinbärsbuskarna. De står numera i ljuset. Hoppas de överlever den omilda behandlingen. Gör de inte det får jag väl köpa nya då. Krusbären flyttar jag inte förrän jag klippt ner dem helt. Taggar är mindre kul.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards