Alla inlägg den 18 juli 2009

Av Annika - 18 juli 2009 22:56

Här kommer då bilder på rivningen av väggarna i vårt sovrum. I ventilationen hittade vi ett bärnät och musbajs...

Av Annika - 18 juli 2009 21:36

Då kommer här ett gäng bilder från trädgården.


Jag har fotograferat vår älva, betongfatet jag lagt ut som fågelbad bland blommorna. Platsen under fruktträden - vilket är det första projektet -där bärbuskarna skall flyttas fram i solen och en gräsplätt anläggas under träden, så att man får en plats med skugga för varma sommardagar. Där man kan sitta i gungan och läsa, ha en picknick på en filt, få en avskiljd lugn plats för meditation. På bilden har jag hunnit flytta en del av vinbärsbuskarna.


Sedan har jag hittat en plats i trädgården, högt belägen, som har sol stora delar av dagen. Där inbillar jag mig att man skulle kunna sitta med ett glas vin, ljumna sommarkvällar och betrakta solnedgången.  Omgärdad av rosor. Där uppifrån har jag även fotograferat altanen i söderläge, vilken gränsar till gräsplätten som nu är provisoriskt inhägnad.


Av Annika - 18 juli 2009 12:10

Då får kommer här några bilder på rivning av det lilla rummet. På en av bilderna ser man hur fuktangripna reglarna mot golv/yttervägg var. Kan tillägga att i det andra rummet hade regeln murknat så att den föll sönder vid beröring. 


Så det är bara att kontatera att hus byggda på 80-talet, som har plantering eller jord dikt an husgrunden förmodligen ser ut som vårt i reglarna idag. Det sa ju även besiktningsmannen och han om någon borde ju veta. 


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards