Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

Syster Lycklig

Av Annika - 29 januari 2011 10:19

Tänk att man kan bli lycklig över ett par dörrknoppar!! Men så är det. Igår kom de beställda knopparna som jag velat ett tag över. De kostar ändå 39 kr styck och även om det inte blir vansinnigt mycket när man nu bara skall ha 5 knoppar, så är jag ju typen som räknar kronor hela tiden. Pengarna skall ju räcka till så mycket. Dessutom tänker jag ju långsiktigt - samma knoppar skall sedemera pryda hela köket, när det skall renoveras. Samtidigt som jag försöker att tänka smart. Jag vet ju att de är dessa jag vill ha och att om jag tummar på detta så kommer jag att ångra mig förr eller senare. Jag ångrar fortfarande kakelvalet i det första badrummet jag renoverade. Visst blev det fint ändå, men det hade blivit finare om jag inte snålat på de där enstaka tusenlapparna. Fast då får man ju alltid göra avkall på annat. Den gången var det diskmaskinen som hängde löst...


Nog svamlat! Här är de i alla fall. På plats!

 

Olika är de allihopa...


En med silverprickar och en med grå ränder. Längre bort skymtar en med svarta prickar och en med silverränder, längst bort sitter en med grå prickar.


Nu saknas bara bänkskivan och sockeln.   Men de kommer en annan dag. Nu skall jag ner och bada en styck silverbabian.


//Annika


 
 
Rebecka

Rebecka

29 januari 2011 10:50

Åh, vad fint du får det! Du är SÅ duktig. En STOR inspirationskälla <3

http://havetstormar.blogg.se

 
Ingen bild

Anki Hult

29 januari 2011 10:51

Så fint! :-)
Kul att det inte är samma mönster på dem. Det gör köket lite gladare/busigare och sådant gillar jag. Små roliga detaljer som man får kika lite för att se, är toppen!

 
Ingen bild

Lejonäs

29 januari 2011 10:56

shit! vilka söta - typiska Annikamodeller

 
Ingen bild

Anne-Sofie

29 januari 2011 17:14

Jättefina! Kul att dom är olika :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 1 april 2017 12:38


Frosten är ut marken och tack vare en mild vinter så har det gått att gräva redan i ett par veckor.   Förra helgen roade jag mig med att ta upp en av de gamla odlingslådorna uppe på terrassen vid växthuset. Den har de börjat murkna. Där har jag n...

Av Annika - 2 januari 2017 14:47

Så vad ska man hitta på 2017 då?   Förhoppningen är att jag ska hitta tillräckligt med tid åt att ta vid spårträningen på allvar så att jag kan starta Ginny i spåret. Yzma ska starta sin första "riktiga" lydnadstävling i januari. Har inga förhopp...

Av Annika - 28 december 2016 09:38

Tiden går bevisligen fort. Trots att vi inte haft några valpar den här hösten så har det uppenbarligen rasslar förbi. Sommarsemestern avlöpte väl. Trots en del missöden med husvagnen. Körförbud, elfel, ombesiktning o en kyl som ena stunden funger...

Av Annika - 25 juli 2016 19:38

Jag hann förstås jubla lite för fort över kylskåpet igår kväll. När jag fått kylen tillbaka på sin plats o ännu senare gick ner för att kolla så att den fungerade: så gjorde den givetvis inte det. Vad #svordom liksom! Så jag kopplade ur gasol och el ...

Av Annika - 24 juli 2016 20:40


I torsdags kom ytterligare en riddare till undsättning. Den här gången i en svart kinesisk jeep. Be mig inte stava till namnet för det kommer inte att bli rätt. Men med Anders hjälp så fick vi igång bromsljusen och händig som han är fixade han även d...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards