Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Annika - 3 januari 2011 21:23

Nu har jag fått tummen ur att ta mig an hallgolvet. Har idag rensat upp större delen av kartonger och skit som stod under trappan, för att kunna komma åt och lägga golv. Två av tre garderober hamnade på utsidan. De är så sunkiga att de kommer att se helt skumma ut när hallen i övrigt blir fin.


Drygt 6 kvm av golvet har jag fått lagt idag. Härefter tar pysslet runt trappa och så vid. Det tänkter jag ta mig an till viss del imorgon.


 

Samma grå skeppsnotade laminatgolv i hela bottenvåningen blir det.


Hall är ju alltid vanskligt. Blöta skor, grus, skitiga hundar. Hittills har jag faktiskt alltid haft plastmatta i den direkta entrén och klurade väldigt på hur jag skall göra här. Men så hittade jag en gummifog att lägga i alla skarvar. Ser ut som klart lim och man för på det i klicksponten när man lägger golvet. Det blir en tunn gummihinna som hindrar fukt från att tränga ner i skarvarna. Sedan har jag ju under vintern införskaffat en entrématta i svart och grått vilken nu pryder sin rättmätiga plats och förhoppningsvis fångar upp den värsta skiten.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards