Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Annika - 23 januari 2011 18:32

Bildläget ifrån MyDog är inte det bästa tyvärr. Många av bilderna tagna med min kamera har dålig skärpa eller har alldeles för dåligt ljus, så de blir gryniga. MEN, det finns goda själar som har skickat några bilder på oss - så här kommer jag att löpande lägga in bilder som kommer in från MyDog 2011.


 

Yzma och Lilo i juniorklass foto: Camilla Carlsson


 

Binks och Gunilla i junorklass foto: Ella Hermansson Caponi


 

Snygge Binks foto: Ella Hermansson Caponi


 

Avelsklass foto: Marianne Backman


 

Avelsgrupp i finalringen foto: Camilla Carlsson


//Annika



Av Annika - 23 januari 2011 15:16

Som jag förut berättat så har spaljén mellan kök och vardagsrum genomgått en förvandling. Från att ha gått från golv till tak - vilket jag nu inser att jag inte ens har en bild på - till att numera ha blivit stomme i en mellanvägg, som fungerar som fäste för en förvaringslösning. Skåpstommarna är IKEAs, liksom dörrarna. Valet är gjort med tanke om en framtida köksombyggnad, likväl som att de fungerar ihop med det gamla köket utan att störa alltför mycket. Stommarna har stått på plats sedan i höstas. Dörrarna är en födelsedagspresent/julklapp ifrån min älskade lilla mamma. Vi hämtade dem igår och idag har jag monterat dem! Totalt har det kostat ungefär 2000 kr. Rätt överkomligt med tanke på hur mycket förvaring jag fått för det priset!


 

Dörrar STÅT i off-white på plats.


Sockeln skall sättas på plats. Knoppar saknas. Dem har jag precis beställt ifrån Syster Lycklig! Det blir porslinsknoppar. Och de blir alla olika! Samma form, men med oliak dekor och färg. Jag hoppas att dessa knoppar kommer att gå att hitta när jag väl bygger om resten av köket oxå, för tanken är att de skall bli det lilla blickfånget i köket.

En poslinsknopp i vitt med silverprickar


Jag har beställt ovanstående ihop med en med grå prickar, en med svarta prickar, en med silverränder och en med grå ränder. De finns i flera andra färger och varianter.


När det är klart så skall jag införskaffa ytterligare ett av de låga skåpen att ställa mellan hundrummet och toaletten. Den skall även kompletteras med ett väggvitrinskåp i samma serie. Det nedre skåpet kostar 500 kr och det övre 700 med vitrindörrar + ett par hyllplan. Därmed har jag löst stora delar av den bristfälliga förvaringen i köket.


Någon som noterat att jag inte tagit med bänkskivor i priset? En säck betong: ca 40 kr och virke för att bygga två gjurtformar. Ja, jag tänker ge mig på något jag SÅ länge drömt om: att gjuta i betong. Det blir ett lagom helgprojekt under våren/sommaren!


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards