Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

Katastrofal tävling

Av Annika - 16 januari 2011 15:19

Då var det dags för LK1 på Orusts BK igår. Lottningen skulle ske 13.45 och Rebecka skulle med. 11.45 åkte jag hemifrån. Hade tänkt hämta upp Rebecka 12. Hade klart bekymmer att ta mig ut och så stannade jag till och tankade på vägen. 12.10 rullar jag upp för backen på Blancogatan. Oplogat. Mitt i backen får jag möte - den mötande väjer mot sidan men eftersom jag nödgats stanna, så har jag tappat greppet och kan inte fortsätta färden upp. Får backa hela vägen ner. Kör runt och vid infarten till Blancogatan från andra sidan står en lastbil som kört fast. Ringer Rebecka att hon får komma ner till torget. Det tar stackars Rebecka drygt tio minuter och 20 i kommer vi till slut iväg.


Kör på ordentligt. När vi kommer till Stenungsund och kör över på Tjörnön tar Rebecka fram vägbeskrivningen och vi kör på. "Kör till Henån" "Sväng vänster mot Ellös" "Passera Henåns skola" Mot Henån. Åh! Där är skylten till vänster mot Ellös. Svänger. Ingen skola. Klockan tickar.Konstaterar att vi kört fel. Rebecka jagar tag i Ulrika och Anders - vilka skall agera dagens hejkarklack och får direktioner. Sväng höger mot Preem. Svänger höger. Fel. Kör runt. Tillbaka till Preem. Får Ulrika i telefonen. Ut från Preem. Höger. Kör på så står de och möter upp oss. Rebecka ringer Daniel. Får numret till klubben. Ringer klubben, talar om att vi är på väg men vi är sena. Vid kyrkan står de. Vi kommer om krönet med blinkande ljus och så iväg. Vägen upp till klubben är ordentligt snötäckt och vi sladdar in på två hjul mer eller mindre. In! Vaccinationsintyg - lotten för mig är dragen - startnummer 11. Platsliggning. Ut.


Platsliggningen; 5. Min hund tyckte inte hans matte var så trevlig när hon var så uppe i varv så han satte sig upp relativt snart. Satt kvar och gjorde små pip. Domaren hävdade att han har rätt dålig hörsel så han hörde inget.    Men tandvisningen blev det 10 på.


Manegen hade en sandbeläggning. Det var nytt för Tarzan, så det var en smula okoncentrerat i linförigheten. Långsamma sättanden. Växlade positioner. Dubbelkommando. Betyg 7.


Läggandet. Där fick jag fräsa ifrån. Två gånger. Han gick en hel längd innan han la sig. Betyg 0.


Inkallande. Fick nerdrag för dubbelkommando. Jag säger ju "fot" i ingången fortfarande. Betyg 9.


Ställande 8,5. Dubbelkommande. Inget konstigt.


Apportering. 5. Han släppte apporten efter någon sekund. Men han var för söt. Hasn böjde ner huvudet och satte nosen på som om han väntade på att jag skulle säga åt honom att ta den igen.


Hopp över hinder. 6. Avlämningen var jättefin, han hoppade kalas. Avdrag för dubbelkommando - jag säger "fot". Men han sätter sig inte ner! *morr*


Helhetsintryck 7.


Totalt 129.5 poäng.


Inte illa pinkat med tanke på att vi tränat EN gång sedan jul...    Nästa tävling är om en månad i Kungsbacka. Fler äventyr blir det inte till Orust. Det är för långt för en annan som är bortskämd med tävlingar på mycket närmare håll.


//Annika




 
 
Ingen bild

Ella

16 januari 2011 18:23

Underbart! I luv it! Det är ju det som är roligt. Dem är som oss, ibland vill vi, ibland inte. Han är charmig den gubben;) Kommer ej ned för backen här idag. Helt galet! Nu, in med dig på forumet. Vi babblar på om IG helt på egen hand. Kul diskussion! xoxo Ella

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 1 april 2017 12:38


Frosten är ut marken och tack vare en mild vinter så har det gått att gräva redan i ett par veckor.   Förra helgen roade jag mig med att ta upp en av de gamla odlingslådorna uppe på terrassen vid växthuset. Den har de börjat murkna. Där har jag n...

Av Annika - 2 januari 2017 14:47

Så vad ska man hitta på 2017 då?   Förhoppningen är att jag ska hitta tillräckligt med tid åt att ta vid spårträningen på allvar så att jag kan starta Ginny i spåret. Yzma ska starta sin första "riktiga" lydnadstävling i januari. Har inga förhopp...

Av Annika - 28 december 2016 09:38

Tiden går bevisligen fort. Trots att vi inte haft några valpar den här hösten så har det uppenbarligen rasslar förbi. Sommarsemestern avlöpte väl. Trots en del missöden med husvagnen. Körförbud, elfel, ombesiktning o en kyl som ena stunden funger...

Av Annika - 25 juli 2016 19:38

Jag hann förstås jubla lite för fort över kylskåpet igår kväll. När jag fått kylen tillbaka på sin plats o ännu senare gick ner för att kolla så att den fungerade: så gjorde den givetvis inte det. Vad #svordom liksom! Så jag kopplade ur gasol och el ...

Av Annika - 24 juli 2016 20:40


I torsdags kom ytterligare en riddare till undsättning. Den här gången i en svart kinesisk jeep. Be mig inte stava till namnet för det kommer inte att bli rätt. Men med Anders hjälp så fick vi igång bromsljusen och händig som han är fixade han även d...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards