Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Annika - 28 oktober 2010 15:31

Då har killarna ifrån Skorstenspojkarna åkt. De har lämnat efter sig en komplett installerad braskamin på anvisad och föreslagen plats.    


Sotaren kommer på tisdag för provtryckning. Tyvärr kunde han inte tidigare. Först därefter är det fritt att börja elda i den. Ved skall ju inhandlas dessutom. Överväger att låta ta ner en av de stora granarna i vinter så man får egen ved till nästa vinter.


Kamerans minneskort är kass, så ni får hålla tillgodo med bild tagen med mobilen.


 

Contura 550:3 i grått med täljstenstop och Premodul skorsten


Utöver kamininstallatörerna har jag idag även haft en elektriker på plats för att titta på behovet av att byta ut värmeslingan till vattenrören. Det blev inget byte eftersom det behövs en rörmokare till jobbet. Det är såpass omständigt att få igenom den nya slingan med alla krokar och böjar, för elektrikern. Däremot har han kopplat in de två element jag hade införskaffat och driftsatt golvvärmen i badrummet! Trevlig kille som tog sitt jobb på allvar och som förmodligen ifrågasatte friskheten på mitt huvud som gett mig på ett sådant här projekt som huset innebär. Men jag sa att jag har hela livet på mig att få ordning på det. När jag är gammal skall jag sälja det och pensionera mig. Då log han och tyckte jag hade en schysst inställning.


Så nu har jag värme i huset. Nu skall jag bara se till att jag har vatten i vinter oxå.


//Annik

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards