Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Annika - 4 oktober 2010 20:27

Vad jag har slitit idag! Tack vare underbara kollegor så hade jag möjligheten att flexa ut eftermiddagen och kunde ägna den och kvällen åt att få färdigt vardagsrumsgolvet. Jobbade som en gnu mellan 07.15-12.30 o tog sporadiska samtal under eftermiddagen. Men halv ett svidade jag om och började blanda fog. Fogade så det skvätte om det, torkade, fogade, torkade, flyttade möbler, blandade mere fog, torkade, fogade, flyttade. Vid fyra kom Leia hem och kunde hjälpa mig att börja ställa i ordning möblerna medan jag fortsatte att torka av plattorna. De behöver torkas av säkert 100 gånger till för det ligger fortfarande ett tunt lager fogdamm över dem. Men nu orkar jag inte mer. Det blev kycklingkebab till middag och en stund i soffan efter att vi slitit klart.


Men fint blev det!


Jag har fem plattor kvar att lägga, de skall ligga precis vid tröskeln in till köket, men jag kan inte lägga dem förrän jag bytt ut spaljén (till vänster, utanför bild) till skåp. Vilket jag ämnar göra under vintern. Trappräcket skall målas vitt. Det tar jag oxå senare. Om någon kommer och anmäler sig frivillig så finns det att göra så att säga. Men nu skall jag bara njuta av mitt grymma jobb och se fram emot att få kaminen installerad om tre och en halv vecka! Den skall stå där den svarta nyinhandlade vedkorgen tittar fram.    Gissa om vi får en mysig vinter i stugan!


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards