Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av Annika - 3 oktober 2010 16:12

Men nu orkar jag inte mer idag. Har fått lagt drygt 18 kvm totalt. En tredjedel är dessutom fogat. Jag började i morse med att lägga passbitarna runt tre sidor. Därefter fogade jag drygt hälften av det jag hade fått lagt igår. Fogen fick torka en timme innan det var dags att skura bort överflödet.


Kan återigen konstatera att jag inte behöver lägga pengar på något gymkort, för jädrar vad tungt det är. Bär klinker upp för trappan, hinkar med blandad fix och fog, hasar omkring på knäna och lägger platta efter platta. Man är genomsvett efter en dags arbete. Dricker vätska i mängder för att inte torka ut o få huvudvärk. 


När det var gjort flyttade jag över soffan, bokhylla, bord och tv-bänk. Sedan tog jag vid med att lägga resten av plattorna. Bortsett från de sista två kvadratmeterna. Nu är kroppen slut för idag. Tror aldrig jag njutit så av en dusch som idag.  


 


Är imponerad över hur lite spill jag haft. Brukar lägga på ca 10% i spill, när materialet inhandlas. Plattor skall delas och går sönder. Men här har det liksom klaffat helt. Småbitar som skurits bort från en del har passat som om de var måttbeställda på annat håll. Så jag räknar med att jag får lämna tillbaka en obruten kartong.


//Annika  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards