Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av Annika - 1 oktober 2010 21:33

Färgerna i trädgården har börjat förändras markant. Vingbenveden ser ut att brinna. Tomatplantor och pumpaplantor har börjat vissna. Björkarna fäller sina gula löv. De första frostnätterna har gjort sitt intåg. Jag har flyttat in avokado och chilli under tak för att de skall skonas från den värsta kylan. Planerar att bre ut cellplastisolering över golvet i växthuset och klä in det i bubbelplast invändigt. Kanske kan min vinranka överleva i sin kruka då. SKall ställa in rosorna i sina krukor där oxå. Det är snart dags att förbereda vattenrören inför vintern, måste hitta en VVS firma som kan fixa en ny värmekabel till vattenledningen.


På fredag kommer kaminleveransen och 3 veckor från det skall den installeras. På måndag lämnar jag in bygganmälan.


Imorgon skall dagen ägnas åt klinkerläggning. Förhoppnigsvis skall jag kunna foga på söndag.


Det går framåt. Sakta men säkert. Tillvaroin börjar återigen te sig så som jag önskar och har velat ha det. Går kurs med Tarzan. Tävling inplanerad. Har anmält mig till klippkurs, för att arbeta på mina egna färdigheter. Yzma skall få komma ut i spårskogen. TinTin likaså, även om det blir en annan typ av spår. För egen del har jag även anmält till uppfödarutbildning och skall ägna tre kvällar under oktober åt avelsdjurens sjukdomar, optimerad parning och valpning/neonatalperiod. Blir en höst som fyller mig med välbehag.


/Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards