Direktlänk till inlägg 7 augusti 2009

Det är väldigt roligt att handla prylar

Av Annika - 7 augusti 2009 15:54

När man renoverar så finns det ju en hel del saker man behöver. Verktyg och annat sådan kul. Ja, det är faktiskt kul. För ett antal veckor sedan roade jag mig med att beställa lite elverktyg från BD Online, som Lelle behövde. Laservattenpass, en sticksåg och en multislip. Multislipen har ju inte kommit till användning tidigare.


Men idag då såg jag ett gyllene tillfälle att inviga den och satte igång att slipa utemöblerna. Våra utemöbler i teak, som Lelle hade med sig när vi flyttade ihop, har en hel del år på nacken nu. Närmare bestämt tio eller elva om jag inte blivit helt felinformerad. Det är fyra snygga stolar och ett åttakantigt bord. Jag har tagit mig an dessa från dag ett genom att åtminstone ge dem en omgång olja varje sommar. Nu tänkte jag att jag skulle lyfta det lite och slipa ytan innan jag oljade dem. Sagt och gjort - med slipmusen blev det ett ganska smidigt avklarat jobb. Iväg till Coop för att handla Kinesisk Träolja. På vägen dit råkade jag ta vägen om Rusta. Ut kom jag med ett gigantiskt parasoll och en parasollfot. Bl.a Det är klart att det följde med en del andra saker oxå, men nu räknar vi inte dem... Tanken var givetvis att nu när utemöblerna är slipade och oljade så skall manförstås ha ett snyggt parasoll, så man får lite solskydd...


Det är det jag menar med att det är kul att handla sådant som verktyg och renoveringsprylar. För när det är klart så måste man shoppa lite snygga saker som passar in i det nya, fräscha... :-D


//Annika

 
 
Leone

Leone

7 augusti 2009 22:26

Du är en retsticka!
Fast det har du väl hört förr..
Att handla är kul...
jag ska rata en godisskål i glas här hemma -funderar på att skicka den till dig... den är rosa :)

http://www.drefvikensmellanpudlar.com

 
Maria

Maria

8 augusti 2009 15:49

Gud vad ni står i och jobbar! Kommer ihåg hur det var för 12 år sedan när jag och Mats köpte vårt hus och gjorde i ordning det som vi ville ha det... Det gick i rekordfart och vi håller på än idag och förändrar om än i lugnare takt!!Läser er blogg och tycker det är kul att själv minnas tillbaka! Lycka till and keep the new coming....

http://www.ceasarsnusturk.se

 
Ingen bild

Annika

9 augusti 2009 09:04

Åh, en rosa godisskål!! Kan det bli bättre??

 
Ingen bild

Leone

9 augusti 2009 10:44

Godisskålen ska på nåt sett ta sig ner till Götet... hm, undrar om det inte får bli om Lelle komme upp och tävlar och lämnar min söthöna *längtar* eller när mina mostrar m makar kommer upp..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 1 april 2017 12:38


Frosten är ut marken och tack vare en mild vinter så har det gått att gräva redan i ett par veckor.   Förra helgen roade jag mig med att ta upp en av de gamla odlingslådorna uppe på terrassen vid växthuset. Den har de börjat murkna. Där har jag n...

Av Annika - 2 januari 2017 14:47

Så vad ska man hitta på 2017 då?   Förhoppningen är att jag ska hitta tillräckligt med tid åt att ta vid spårträningen på allvar så att jag kan starta Ginny i spåret. Yzma ska starta sin första "riktiga" lydnadstävling i januari. Har inga förhopp...

Av Annika - 28 december 2016 09:38

Tiden går bevisligen fort. Trots att vi inte haft några valpar den här hösten så har det uppenbarligen rasslar förbi. Sommarsemestern avlöpte väl. Trots en del missöden med husvagnen. Körförbud, elfel, ombesiktning o en kyl som ena stunden funger...

Av Annika - 25 juli 2016 19:38

Jag hann förstås jubla lite för fort över kylskåpet igår kväll. När jag fått kylen tillbaka på sin plats o ännu senare gick ner för att kolla så att den fungerade: så gjorde den givetvis inte det. Vad #svordom liksom! Så jag kopplade ur gasol och el ...

Av Annika - 24 juli 2016 20:40


I torsdags kom ytterligare en riddare till undsättning. Den här gången i en svart kinesisk jeep. Be mig inte stava till namnet för det kommer inte att bli rätt. Men med Anders hjälp så fick vi igång bromsljusen och händig som han är fixade han även d...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards