Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Annika - 3 mars 2011 16:52

SÅ har jag hittat ytterligare två smycken att välja mellan... Kalevala givetvis! Är väldigt förtjust i och stolt över mitt finska arv, det kommer jag inte ifrån.


Det ena är "Dröm". Halsband och örhängen...

    

På bilden har halsbandet en sten i görn kvarts. Den går även att få med den blå topasen som i de visade örhängena eller med rökkvarts. I mitt fall blir det nog den blå topasen i så fall... eller kanske den bruna rökkvartsen. Halssmycket levereras med kulkedjan och ett satinband i matchande färg till stenen.

 

Här med brunt band till stenen i rökkvarts.


Den andra är "Carmen". Också halsband och örhängen...

    

Halssmycket i den här formen är ganska stort. 8 cm i diameter. Örhängena är 3 cm breda. Halsbandet finns i samma form som örhängena, men blir mycket mindre. Den röda stenen är en granat - månadsstenen för januari.


Åh, dessa val!


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards