Alla inlägg den 17 mars 2011

Av Annika - 17 mars 2011 21:08

Vinterns ihärdiga kyla och mörkret har bidragit till en hög grad av passivitet här. Även om hundrummet har blivit röjt, vilket ju faktist varit ett ganska stort jobb.


Igår var jag dock på IKEA igen. Kompletterade med dörrar och låda till en stomme jag har stående. Idag har jag satt den på plats, med dörrar och knoppar. Nästa steg är att införskaffa en stomme till - något högre - vilken skall få bli vitrinskåp ovanför den jag satte upp idag. På så vis har jag byggt ut köket, fått massor med mer förvaringsutrymme mot vad jag hade bara för några månader sedan och lagt grunden för den framtida ombyggnationen av köket. Men jag hävdar fortfarande att DET jobbet skall påbörjas först när sovrummen och hallen är klara. Kompletteringen som görs nu är till för att få mer förvaring och därmed få undan resten av kartongerna som står i mitt rum.


 

Sockeln skall på plats och ovanför skall sättas ett väggskåp med vitrindörrar. Dörren på bilden är in till toaletten.


Väggen jag byggde i vintras - med högskåp och bänken vilket akvariet står på - är vinkelrät till vänster om det nya skåpet.


 

Förvaringsväggen jag byggde i december. Vinkelrätt till höger om denna står nu det nya fristående förvaringsskåpet jag fått upp, med ingången till vardagsrummet emellan. Svårt att förklara, får ta en bild när det är klart.


Nu vet jag att det finns reaktioner - "Skall det inte vara någon skiva på bänkskåpen?"

Jo det skall det. Det kommer. Men först när jag har en ledig helg där jag bestämt mig för att ge mig på projektet "gjuta betong". Jag har i SÅ många år drömt om arbetsskivor i köket i betong. Gjorde det redan när jag renoverade mitt förra kök 2006. Skivorna till dessa avlastningsytor blir alldeles lagom första projekt för att gjuta skivor. Blir det bra så kommer resten av köket oxå att få det. Men det är en dröm. Vilken jag jobbar på att förverkliga.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards