Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Annika - 2 mars 2011 22:37

Jag har fått förmånen att få välja ett smycke till mig själv.


Jag har gott om halssmycken. Trots att jag ihärdigt önskat mig örhängen när någon frågat, så har jag ändå fått halssmycken. Motivationen har inte sällan varit att det är för att jag brukar använda halssmycken... *dah* Kan det bero på att jag inte har så mycket annat.


Så nu har jag då möjligheten. MEN. Då är det så här att jag de senaste åren har haft två smycken som jag verkligen har blivit grymt förtjust i och de är givetvis halssmycken båda två...


Det ena är Efva Attlings "Mother Earth"


För mig symboliserar den vår jord och att vi måste vara rädda om den.


Den andra är från en tidigare Kalevala-kollektion och heter "Elämän Alku" eller "Livets början" på svenska.

   

För mig symboliserar den respekten till och glöden i allt levande och tanken om att vi måste värna om det.


Ole dole doff.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards