Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Annika - 7 mars 2011 23:45

Efter att den första besvikelsen lagt sig så börjar ju då funderingarna på framtiden. Hur göra? Skall jag prova med samma hane igen, eller en ny? Skall jag prova redan nästa löp eller vänta till våren? Vad vill jag uppnå? Om jag inte parar på nästa löp och hon går tom nästa gång oxå så börjar det bli lite tajt om tid för ytterligare försök. Parar jag med samma hane och hon går tom igen, sedan parar jag med en annan hane och om hon går tom då... ja, då börjar det bli tajt om tid för fertilitetsundersökningar.


Jag har inga färdiga svar, men jag har en del funderingar som nu börjar få struktur.


  • Jag vill absolut ha en kull mellan Valle och Vilda. Valle är en fantastiskt mysig hund och jag har sett fram emot att få se den kombinationen ta form.
  • Jag kommer att para Vilda på nästa löp. Hon löper tätt så nästa löp borde vara redan i mitten/slutet på juni.
  • Jag kommer att para med en annan hane nästa gång. Jag har plockat fram en hund på min lista som har bevisad fertilitet och som definitivt faller mig i smaken. Han var nr 1 på min lista tills jag fick syn på Valle...


Det gör att OM hon skulle gå tom nästa gång - så kan jag börja titta närmare på vad det beror på. Skulle hon få en kull så blir plötsligt stressen inte lika stor - då har man ju tid på mig att ta nästa kull. Det jag vill undvika är att hon hinner bli för gammal innan hon blir mamma första gången. Hon hinner ändå bli 3,5 år innan det är dags nu.


Så så får det bli. Matte till den nya hanen är vidtalad, husse till Valle är vidtalad och vi är överrens om strategin. Så nu börjar väntan på nästa löp.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards