Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Annika - 9 mars 2011 12:50

Då har jag äntligen bestämt mig. Valet blev inte så svårt dock - stod i slutänden egentligen mellan två olika färger på stenen.


Kalevala slutade att producera serien "Eläman alku" vid årsskiftet. Så typiskt. Men det fanns säkert en mening med det. Anngelina får vara unik med sitt smycke i vår familj. Livets början var ju ändå en symbol för hennes vuxna liv, med avstamp av studenten. Det var ju ändå tanken.


Jag är ingen "Carmen" så den föll bort.


Däremot har jag drömmar. Drömmar jag arbetar för att förverkliga. Så "Dröm" blir mitt val. Med topas. Jag vill att mitt smycke skall synas. Jag har aldrig varit den tystlåtna, tillbakadragna typen och jag kommer aldrig att bli. Mina drömmar skall synas, inte smälta in i omgivningen. Rökkvartsen är jättefin och förmodligen mer vardaglig, men lite "tråkig". Topasen är ju lite svårare - men mer egen - med den kalla ljusblå färgen som påminner om iskristaller och vinter.


//Annika


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards