Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

Trädgårdshjälp och sommarparty...!!

Av Annika - 8 maj 2011 21:59

Nu mina kära vänner. Så är det så här. Jag behöver hjälp. Er hjälp. Eller rättare sagt, jag behöver hjälp av dem som kan bidra med sin tid några timmar lördagen den 4:e juni. I Finland kallar man det för "talkoopäivä" och är ett vanligt begrepp. Man samlas, hjälps åt att fixa, käkar, fikar, umgås och finns till. Njuter av tillvaron och sällskapet samtidigt som man får något gjort.


Jag behöver bärhjälp och grävhjälp. Och troligen även snickerihjälp.


Det som gått under benämningen "rosenplatån" skall äntligen åtgärdas. Plantor som är innanför ett visst mått skall grävas upp och flyttas. Ytan skall jämnas ut med hjälp av matjord och ett stenkrosslager som finns i planteringsbänkarna på husets framsida. Effekten blir att dessa (planteringsbänkarna) skall tas bort på samma gång. Matjorden ur dessa skall först och främst upp i den större av odlingslådorna.


Sedan har jag planen att innertaken skall på plats i källarvåningen. De som inte vill gräva och bära kan få snickra. Jag är inte den som är den utan anpassar mig till folks olika förmågor. Är du inte höjdrädd kan du få ta en kvast och befria takpannorna ifrån mossa!


I gengäld bjuder jag på mat och dryck under dagen till alla som är med och ger mig ett handtag!


Jag vill veta vilka som kommer och vilka tider man kan ställa upp. Du skickar ditt o.s.a på mail till annika@ironfairies.se, postar en kommentar till det här inlägget eller ringer/smsar mig. Jag vill veta detta senast onsdagen den 1:a för att få skuggan av en suck att kunna handla in mat och dryck i tillräcklig mängd.


Jag ser fram emot att se just dig hos mig!


//Annika

 
 
Ingen bild

Anki Hult

8 maj 2011 22:24

Skriv upp mig jag kommer :-)

Annika

8 maj 2011 22:31

Du är härmed avbockad. :-D

 
Ingen bild

Majsan

9 maj 2011 10:19

Synd att Du bor så långt bort så man inte kan hjälpa till. Hoppas Du får många villiga extra händer.

 
Rebecka

Rebecka

9 maj 2011 23:14

Jag är helt klart sugen på att komma! Frågan är om jag kommer orka, men det låter ju vansinnigt trevligt! Åker vi ihop till vänersborg dagen efter? :-D Alva är anmäld... Det gick ju lite väl bra i helgen för att jag ska våga missa att åka ;-)

http://havetstormar.blogg.se

Annika

9 maj 2011 23:27

Ni kan ju komma en stund i alla fall. Jag tror inte jag åker till Vänersborg. Vet inte vad jag skall där att göra egentligen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 1 april 2017 12:38


Frosten är ut marken och tack vare en mild vinter så har det gått att gräva redan i ett par veckor.   Förra helgen roade jag mig med att ta upp en av de gamla odlingslådorna uppe på terrassen vid växthuset. Den har de börjat murkna. Där har jag n...

Av Annika - 2 januari 2017 14:47

Så vad ska man hitta på 2017 då?   Förhoppningen är att jag ska hitta tillräckligt med tid åt att ta vid spårträningen på allvar så att jag kan starta Ginny i spåret. Yzma ska starta sin första "riktiga" lydnadstävling i januari. Har inga förhopp...

Av Annika - 28 december 2016 09:38

Tiden går bevisligen fort. Trots att vi inte haft några valpar den här hösten så har det uppenbarligen rasslar förbi. Sommarsemestern avlöpte väl. Trots en del missöden med husvagnen. Körförbud, elfel, ombesiktning o en kyl som ena stunden funger...

Av Annika - 25 juli 2016 19:38

Jag hann förstås jubla lite för fort över kylskåpet igår kväll. När jag fått kylen tillbaka på sin plats o ännu senare gick ner för att kolla så att den fungerade: så gjorde den givetvis inte det. Vad #svordom liksom! Så jag kopplade ur gasol och el ...

Av Annika - 24 juli 2016 20:40


I torsdags kom ytterligare en riddare till undsättning. Den här gången i en svart kinesisk jeep. Be mig inte stava till namnet för det kommer inte att bli rätt. Men med Anders hjälp så fick vi igång bromsljusen och händig som han är fixade han även d...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards