Alla inlägg den 30 maj 2011

Av Annika - 30 maj 2011 22:35

I kväll har jag sett dem! De har åter intagit luftrummet och jag tror att de har flyttat in på vinden igen!    Ser fram emot ljumna myggfria sommarkvällar studerandes fladdermössens jakt!


//Annika

Av Annika - 30 maj 2011 12:31

Helgen har ägnats åt innertak som sagt. Här kommer en bild på hur det ser ut. Har en meter kvar att täcka ungefär (ca 2,5 kvm). Sedan skall taket målas vitt. Hade tänkt låna en målarspruta till det. Ett par tapetvåder skall upp i det som blir klädförvaring, taklister, golvsockel, dörrkarm, fönsterbrädor och foder. Sedan är det rummet helt klart.


Snart kan man sätta upp panellängderna för klädförvaringen.


Satt en lång stund igår och betraktade taket och funderade på om det var värt det. Jobbet har varit tungt, tålamodskrävande och tagit tid. Funderade på hur alternativen hade tett sig. Prefabicerade plattor; snabbt, lätt, dyrt och förmodligen hade jag känt att det inte varit riktigt rätt. Spårpanel: samma jobb, samma kostnad, samma svärande, annan yta. Bättre? Tror inte det. Gipsskivor; hade gått fortare, blivit billigare, men oj så tråkigt. Ingen atmosfär alls.


Det här bygget har krävt sin kvinna och det skall synas. Så jag är rätt nöjd om jag får säga det själv.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards