Alla inlägg den 14 maj 2011

Av Annika - 14 maj 2011 15:47

Då har jag äntligen beställt tapeten till sovrummet! Det blev Nina Cambells Paradiso, men inte med den aquagröna bakgrunden. När jag väl såg tapeten uppsatt i verkligeheten, på en vägg hos Tapetlandet - så häpnade jag över hur gigantiska fåglarna i mönstret är. De är långt större än jag hade föreställt mig. Det gör att jag vill ha bakgrunden ljusare. Därför valde jag den med creme-vit bakgrund. I stället är har fåglarna petrolblått o lite gråturkost i sina fjädrar. Det röda/rosa drar åt lite mer rost, men det får jag leva med. Leveranstiden på den är 5-7 dagar. Dessutom skall jag få upp innetak först.


 

Bilden är ifrån ninacampbell.com


Sedan har jag köpt en vardagsrumstapet oxå! Vilket jag inte skulle göra... Men jag är verkligen inte nöjd med den fondtapet jag fick upp i julas. Den var visserligen en nödlösning och väldigt billig. Hade väl inte ens tapetserat om det inte var för att den kostade 80 kr rullen på outlet. Men nu har jag hittat en som jag gillade och som inte ruinerade mig helt. Den är ifrån Danska Fiona och jag hittade den av en ren slump. Tror att det var Bauhaus som straffade mig, för att jag var på väg att lämna utan att ha handlat någonting!


Light and Bright 351927 heter tapeten och kommer ifrån Fiona Walldesign


Bilden visar siluetten av nakna trädstammar i champagnemetallic mot en matt cremevit botten, precis i den stil jag vill ha. Något ljust med stort mönster som lockar ögat åt det hållet utan att ta över. Något som anas, skymtar och som fångar upp ekarna utanför fönstret. Tapeten matchar mina redan i övrigt creme-vita väggar perfekt!


Det blir dock inget tapetserande av idag. Nu skall jag bege mig till Prästbacken för att hjälpa Leias syssling få iväg inbjudningskort till hennes student om drygt två veckor.


Om det regnar imorgon, så skall jag nog tapetsera vardagsrummet...


//Annika

Av Annika - 14 maj 2011 09:00

Två ledigar dagar. Eller jag borde döpa om dem till anställningsbefriade dagar.


Idag skall jag åka och beställa sovrumstapet. *jippii* Hade varit trevligt att få med sig ngt sällskap, men jag antar att det skiter sig. Utgår ifrån det i alla fall så slipper man bli besviken.


Ett par hundar skulle behöva badas. Den silvriga överväger jag att skänka bort. Just nu är han så billig så jag skulle kunna betala för att bli av med honom.


Träning på klubben behöver oxå klämmas in. Tävling igen den 29:e.


Gräva upp och flytta de kvarvarande rosorna. Jag hade hoppats att ligustern skulle hunnit komma, men jag får plantera dem nästa helg istället.


Jag måste köpa mig ett par solglasögon! Så jag börjar dagen med en vända inne i stan. Ungen får börja dagen med att klippa gräsmattan. Just det. Gräsfrön behöver inhandlas oxå... hmm... tror att både Bauhaus och Mölnlycke Garden Center kommer att få besök idag.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards