Alla inlägg den 29 maj 2011

Av Annika - 29 maj 2011 10:58

Idag är första gången någonsin jag brutit en tävling. Det gjordes direkt efter platsliggandet.


Vi kom fram till Ale BK i god tid. Jag hann till och med få i mig en kaffe och youghurt (nä, jag hade inte hunnit få i mig det hemma - så, frågar vi inte mer om det). Värmde upp innan platsliggandet. Han var inte med. O värre blev det. Dock låg han när jag lämnade så med hopp om det så la vi platsen. Startnummer 6 av 10 och platsen lades i två omgångar. Tarz är inte med mig. Strular. Dummar sig. Koppla loss. Lägg hundarna. Förare lämnar hund. Dubbelkommando. När jag kommer fram och vänder mig om så sitter han. BLÄ. Men han sitter still. Platsen avbryts. En flatte har rest sig och är på väg fram till Jonnas rottis. Omläggande. Han ligger i säkert två minuter. Nosar. Lyfter på rumpan. O så reser han sig och går iväg. Ut från plan. Tack och adjö. När tiden var ute samlade jag ihop min hund, gick fram till domaren och tävlingsledaren - förbannat trevlig domare förresten, tror han hette Eliasson i efternamn - tackade och sa att vi får komma tillbaka en annan dag.


Märks att Vilda börjat löpa. Min hund lämnade kvar hjärnan i bilen.


Nu har vi tävling inbokad och betald den 6e. I Mölndal. Den 12e i Angered. Den sistnämnda verkar vi dock få avstå - misstänker att vi är på annan ort då. Sedan ger jag upp. Jag har tappat sugen. Ju fler råd jag fått, desto sämre har det gått. Nu är det dags att koncentrera sig på Yzma.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards