Alla inlägg den 27 september 2009

Av Annika - 27 september 2009 17:08

I kaoset som uppstod i min hjärna efter insikten att jag nu faktiskt inte har någon symaskin - eftersom den andra Husqvarnan gjort ungefär samma sak hemma hos min mor för ett drygt år sedan - så började jag febrilt leta efter något ställe som kunde tänka sig att sälja en ny maskin till mig. Gissa om det finns en enda symaskinsbutik i Göteborgsområdet som har öppet på en söndag!?


I kaoset lutade sig Lelle tillbaka, öppnade en öl till och sa "Blocket. Kolla om du hittar något snabbt och biligt på blocket." Snabbt blev det. Billigt... nja, det vet i f-n.


Jag har idag kommit hem med en broderimaskin *jublar inombords* och sjukt många tusenlappar fattigare. Flickan som sålde den hade använt den till att brodera lite hundhalsband och sy lite - men inte särskilt överdrivet. Hon i sin tur hade köpt den av en kvinna i Nyköping som knappt hade packat upp den. Så nu har jag inte bara en symaskin igen utan har förverkligat en liten dröm och insförskaffat en broderimaskin. Dock är det så sjukt mycket funktioner på den så jag tror det kommer att ta större delen av dagen bara att sätta sig in i hur man får igång raksöm...


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards