Alla inlägg den 6 september 2009

Av Annika - 6 september 2009 22:05

Helt galet vad prylar man egentligen har. Drygt halva söndagen har jag, Leia och min kära mor ägnat åt att packa i lägenheten. Hittills har vi fått ner majoriteten av pryttlarna i köket och flickorna har packat det mesta av sina saker. Mor städade ur alla skåp och lådor i köket i samma veva. Men resten är kvar.

Jag har börjat köra husgeråd och köksprylar upp till huset redan, så att de inte försvinner längst ner i någon låda, eftersom de är det man behöver först och mest. Särskilt eftersom folk skall utfodras på lördag.

Bokhyllan från flickornas rum har jag också kört upp, så att jag får undan papper och pärmar i huset då där behöver rensas så att man kommer in med alla grejerna.

Diskmaskinen har jag faktiskt också fått på plats i huset. Inte är den inkopplad än, men jag insåg att jag var tvungen att sätta den på plats så att jag fick undan den från uterummet. Där kommer vi nämligen behöva ställa en hel del saker på lördag.

Så att flytta handlar ju väldigt lite om att bära kartonger och möbler i förhållande till hur mycket man får planera för att det sakll gå att genomföra något sånär smidigt. Skräckscenariot är ju att allt hamnar huller om buller i över och undervåning och man får ägna halva natten åt att få till en simpel sovplats för 4-5 personer.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards