Alla inlägg den 7 september 2009

Av Annika - 7 september 2009 19:53

Idag har jag fått upp bokhyllan i Idas blivande rum. Där har jag fått upp ett arbetshörn med datorn och det viktigaste i pappersväg som bör hållas ordning på. Hu, vad lätt det är att grejer försvinner i en renovering!

Noterar att jag missat delge att vi hittat och beställt tapet till det rummet. Det blir en tapet från Midbecs kollektion "Decadence". Offwhite botten med stora turkosa blommor kantade med guld...

 

Jag har även fått packat upp alla kassar med husgeråd - tallrikar, bestick, glas, kastruller, kryddor, vattenkokare, brödrost o.s.v - och organiserat köket en smula. Nu skall det väl gå att få till käk i samband med flytten i alla fall.

Onsdag fortsätter vi att packa. Jag har dessutom tagit ledigt fredagen för att hinna med utan att få hjärnblödning.



//Annika

Av Annika - 7 september 2009 09:49

I går tog jag mig en sväng i trädgården - längst upp under granarna. Ingen plats man normalt uppsöker spontant, men en lite grannfågel hade viskat om att hon sett guld som glimmat på vår sida av tomtpinnarna. Så jag tog hundarna med mig och klättrade upp på höjden och såg man på!!! Tarzan gick i totalspinn!! Hela kanten var täckt av gyllene kantareller!! Jag fyllde snabbt två nävar, tog mig ner till köket och slängde ihop två rostade mackor med smörstekta kantareller till mig och en mycket trött Lelle. Lite senare tog jag en aluminiumform med mig upp och ihop med Tarzan hittade jag en smärre guldgruva. Tarzans kantarell-letar-färdigheter behöver finslipas - han har så bråttom så han hinner inte sätta sig ner utan puffar sönder de största kantarellerna i sin iver över att han hittat dem. Men han hittar dem! Så nu skall jag bara bli snabb nog att hinna hejda honom ha sönder de största exemplaren.

Lelles finger har börjat fungera något så när, så igår påbörjade han de sista avgränsningarna i Opti-Vent golvet, så snart kan vi lägga isolering och golv!

Söndagsmiddagen bestod av fläskfilé med kantarellsås och vildris. Himmelskt!

//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards