Alla inlägg den 23 september 2009

Av Annika - 23 september 2009 21:04

Hotellet är bokat, 2 nätter på det där mysig stället vi förlovade oss på för snart två år sedan.

Skorna beställda och bekräftade att de hinner fram. Rosa satinskor från Pernillas brudbutik.

Hundvakter bokade och vidtalade.

Uniformen finns i en klädpåse i en låda jag hoppas står långt fram.

Håret gjorde jag i ordning med nya slingor för snart en månad sedan.


Det är dags för årets höstmiddag på LV6 men jag har ingen klänning. Jag har helt enkelt inte hunnit sy. Tyget inhandlades för en och en halv månad sedan. 3 meter nougatfärgat siden (jaja, jag kunde inte låta bli efter att ha fixat Lollos klännig) och 1,5 meter kinasiden i purpur med japanska körsbärsblom-kvistar på - grenarna är nougatbruna och blommor i rosa och lila. Jag är dessutom flera kilo tyngre i år så det finns förmodligen inte en suck i världen att jag skall lyckas ta mig ner i empirklänningen jag till slut lyckades klämma ner mig i förra året. Blev ju visserligen inte den då heller, men det är ju en annan sak.


Så helgen skall tillbringas vid symasinen. Jag har inget val helt enkelt. Det blir ju inte bättre av att min kära sambo villigt delat med sig till alla kvinnliga kollegor att jag kan ju verkligen det där med att sy vackra klänningar...


Någon kommenterade idag att jag tycks hålla mig sysselsatt.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards