Alla inlägg den 20 september 2009

Av Annika - 20 september 2009 10:08

I söndags åkte Ida och Tin tillbaka till Forshaga, i måndags åkte Sir B hem till sin matte. Igår vinkade vi av en förhoppningsvis dräktig Monya och hennes matte.


Monya hade under sommaren hunnit växa igen, då jag inte lyckats klämma in tillräckligt med tid för att plocka fram saxen. Karvade i henne lite i slutet på juli men sedan dess har pälsen fått växa. Så jag förvarnade Leone i veckan med förhoppningen om att få mig en liten klippkurs. Fredagen ägnades åt bad och fön och lördagen åt klippning. Leone visade hur hon tar fram formerna för en continental - vilket är en relativt smidig frisyr att ha på en tik som skall valpa - och därefter fick jag putsa vidare. Och titta! Det kom fram en hund ur pälsmonstret!


 


 


Ser ni förresten den rosa väskan i bakgrunden! Det är min nya trimbag som Leone hade med sig till mig då hon hade två! Kyss Den är übersöt! Perfekt för saxar, kam o en karda och att stoppa trimmern i mellan rakningarna. Då slipper den att åka i golvet i obevakade ögonblick när man är i full färd med karda och sax.


Tack så mycket Leone för tiden vi fick med Monya, nu ser vi med spänning fram emot tillökningen!


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards